Глобалните модни оператори продължават да отварят нови магазини, включително и водещи търговски обекти, в Хонконг, Сингапур, Токио и други водещи дестинации в Азиатско-тихоокеанския регион. Много от търговците представят и свои дъщерни брандове на други азиатски пазари, посочва се в доклад на консултантската компания CBRE.
Търсенето на търговски площи в региона се движи основно от експанзията на глобалните модни оператори. Най-много нови играчи на пазара през последната година са стъпили в Хонконг (28), Сингапур (25) и Токио (20) – градове, считани за портал и към други азиатски пазари.
Най-много са новите играчи на азиатския пазар от САЩ, следвани от търговците от Италия, Великобритания и Франция, сочат данните на консултантската компания.
Британските брандове Ted Baker и Karen Millen например стъпиха в Шанхай. Испанската Inditex откри първия магазин на Zara в Ханой, а брандовете Bershka и Stradivarius стъпиха в Манила. Италианският дизайнер Ermenegildo Zegna също отвори първия си магазин в Ханой, докато Emilio Pucci избра Ню Делхи.
От американските брандове Forever 21 и Michael Kors откриха магазини съответно в Шанхай и Ню Делхи, Tory Burch и 3.1 Phillip Lim също избраха Шанхай като отправна дестинация за експанзията си. През тази година се очаква експанзия в региона да започне и Saks Fifth Avenue.
Ако се гледа в перспектива, Тайпе и Банкок също се превръщат в интересни дестинации за глобалните модни вериги, след като правителствата свалиха редица ограничения през пазара, коментира Себастиан Скиф от CBRE Asia. Мелбърн пък е най-интересен за търговците, които се опитват да пробият в Австралия. H&M, Hollister и Forever 21 се очаква да открият магазини там през тази година.