В този нов цикъл от развитието на сектора има пет ключови фактора, които ще влияят върху търговския сектор в глобален мащаб – интернет, брандовете, големите магазини, еволюцията на шопинг центровете и развитието на градските центрове.
Интернет е най-големият катализатор на промените в търговията на дребно, посочват експертите. Все още онлайн търговията не е успяла да „убие“ физическите магазини, но ритейлърите започнаха поетапно да се адаптират към водената от потребителите онлайн революция в пазаруването.
Изключително вълнуваща е ситуацията за международните търговски вериги, които освен всичко засилват и онлайн присъствието (в блогове и социални мрежи), за да повишат разпознаваемостта на брандовете, а оттам и продажбите.
Консултантската компания очаква оборотът от онлайн продажбите да се удвои до две години, но според ритейлърите физическите магазини ще продължат да играят водеща роля в търговската практика. Три четвърти от потребителите предпочитат да пазаруват в реален магазин, като за 39% от тях те са от ключово значение при покупките. Интересното е, че дори най-младата група потребители – 16-24 години, предпочита да пазарува в реалните магазини.
Международните търговци засилват взаимодействието и между физическите и онлайн магазините си. В основата на всички тенденции обаче е брандът и търговците изключително много следят дали тяхната философия за бранда отговаря на нуждите на потребителите.
Все още ритейлърите се интересуват най-много от водещите пазари, но изпълняват и стратегии за експанзия на развиващите се пазари, най-вече в Азия. Най-обещаващ като че ли изглежда пазарът в Китай, който продължава да привлича търговците от луксозния сегмент.
Каква беше 2013 година според Вас – кои са ключовите събития и какви са очакванията Ви за следващата година? Какво ще движи пазарите? Ще влезе ли биткойна в живота на масовия потребител? Ще има ли корекция на фондовите борси и ще изтеглят ли САЩ монетарните стимули?
Пишете ни на info@investor.bg и може да спечелите книга –един от най-добрите подаръци на всички времена. Очакваме ви!