Онлайн продажбите се очаква да надхвърлят 1,2 трлн. долара в глобален мащаб през тази година. Търговците на дребно са поставени под силен натиск да решат къде, кога и как да доставят максимално ефективно пратките до клиентите, за да отговорят на потребителското търсене, пише в свой доклад консултантската компания Jones Lang LaSalle (JLL).
“Някога глобалната експанзия на търговията означаваше откриването на нови магазини по Пето авеню в Ню Йорк или по Шанз-Елизе в Париж. Сега това означава изграждането на специализирани логистични и складови площи и центрове за сортиране и пакетиране”, коментира Крейг Майер от JLL.
По думите му близо 49% от населението на света има достъп до интернет и клиентите все повече предпочитат да пазаруват удобно онлайн. Това притиска търговците да намерят решения и да инвестират в нови видове съоръжения, за да се справят с доставките и търсенето.
Глобалните онлайн продажби в момента представляват около 4 на сто от общия обем на продажбите в световен мащаб и нарастват с бързи темпове. От 2007 г. до 2012 г. средногодишното им повишение достигна близо 15 на сто, докато общите продажби на дребно отчитаха средногодишен растеж от 0,9%.
Въпреки че развиващите се икономики в момента изостават от развитите по отношение на инфраструктурата за електронна търговия, те вероятно ще запишат по-силен ръст при продажбите през интернет в бъдеще, смятат
експертите.До 2017 г. се очаква най-силно повишение на онлайн продажбите в Индонезия, Китай, Индия и Мексико. По-скромен растеж се очаква на зрелите пазари, с изключение на САЩ и Великобритания, където ще продължават да се отчитат двуцифрени повишения в процентно изражение.
Търговците са затруднени с инвестициите в онлайн експанзия – от една страна те трябва да балансират присъствието си в развиващи се пазари с огромен потенциал за растеж, но с лоша инфраструктура, а от друга – да влагат в развиването на съвременни многофункционални канали за търговия на зрелите пазари, като интегрират продажбите в магазините, през интернет и чрез мобилните телефони.