Инвестиционната компания Atrium European Real Estate, която специализира в изграждането и управлението на търговски центрове в Централна и Източна Европа и притежава терен с все още замразен проект за мол у нас, продължава да подобрява финансовите си резултати.
В последните кризисни години компанията съсредоточи дейността си върху първокласния сегмент в Полша и Русия, както и намаляването на задлъжнялостта и продажбата на нестратегически активи.
Съдбата на парцела в София, който инвеститорът притежава, все още не е решена и въпреки че през миналата година бяха обявени плановете за реализация на нови проекти в региона, българският проект засега е само на хартия.
Групата е реализирала близо 7 на сто ръст на оперативната печалба за полугодието до 81,3 млн. евро, докато през първите шест месеца на миналата година резултатът беше 76,1 млн. евро. Оперативният марж е 95,2% за периода януари-юни, като ръководството очаква за цялата година да достигне 95,4%.
Компанията продължава да преоценява активите си, но загубите от това са значително по-ниски в сравнение с предходни години, посочва се в отчета. Общо активите на групата се оценяват на 2,2 млрд. евро, като стойността на активите в Русия е нараснала с 6,2% (24,4 млн. евро) и в Полша – с 2,2 млн. евро, докато в Чехия и Унгария продължава да пада, съответно с 6,2 и 6,6 млн. евро.
Atrium успява да увеличи с малко над 5 на сто брутните доходи от наеми до 101,1 млн. евро. Нетните доходи от наеми записват ръст от близо 5 на сто до 96,3 млн. евро. Заетостта в търговските центрове на компанията през първото полугодие е средно 98%.
„Икономическата ситуация изглежда, че бавно се подобрява и гледам с оптимизъм на оставащото време от 2013 г.“, коментира главният изпълнителен директор на Atrium Рейчъл Лавин.
В отчета се посочва, че въпреки различията между страните от Централна и Източна Европа, пазарът като цяло изглежда започва да се стабилизира и да намира дъното, като има признаци и за обрат. Растежът на държавите от региона като цяло се очаква да е по-силен в сравнение с развитите европейски икономики, което би имало благотворно въздесйтвие върху потреблението. Затова и водещите търговски вериги продължават да гледат с интерес към региона, особено към Полша и Русия.
На този фон от компанията отчитат недостиг на първокласни търговски площи на пазара в Централна и Източна Европа.