Хонконг трайно се задържа на лидерската позиция в класацията за най-скъпи първокласни търговски площи. През второто тримесечие на годината годишният разход на кв. м в мегаполиса е бил 35 756 евро, изчисляват от консултантската компания CBRE
Второто място е за Ню Йорк с 25 199 евро, а третото за Париж с 10 080 евро. Топ десет се допълва от Лондон, Сидни, Цюрих, Токио, Мелбърн, Москва и Бризбейн.
Въпреки нарастващите първокласни наеми, търговците, особено глобалните вериги, продължават да търсят възможности за експанзия в Хонконг, за да се възползват от растящия през последните години пазар на луксозни стоки.
Според данни на компанията през миналата година общо 51 нови търговски вериги са открили магазини в Хонконг, като градът е лидер и в класацията по дял на глобалните търговци от луксозния сегмент от пазара.
Липсата на адекватни площи обаче е най-голямото предизвикателство пред търговците, което е и основна причина за резкия ръст на наемите.
Подобен проблем обаче имат и търговците в Токио, което също подкрепя ръста на наемните нива в японската столица. Продължават да се повишават и наемите на търговски площи в Лондон заради устойчивия туристопок.