IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Върви се към приватизация на летищата в Бразилия

Приватизацията на летищата в Бразилия е обект на обществен дебат още от 1987 г.

09:30 | 09.08.13 г.
Върви се към приватизация на летищата в Бразилия

На международното летище в столицата на Бразилия и на много други летища в страната кипят масови ремонтни дейности в очакване на стотиците хиляди посетители на Световното първенство по футбол догодина и Олимпиадата през 2016 г., пише Wall Street Journal.

Все по-често обаче работата не се управлява от държавната корпорация Infraero, създадена през 1973 г., за да контролира местните летища.

Вместо това летището в Бразилия е едно от първите, прехвърлено на частния сектор като част от програма за приватизция, целяща да ускори инвестициите на стойност 19 млрд. евро, необходими на страната, за да се справи с очаквания пътнически поток.

Компаниите се надяват да спечелят от отдаване под наем на гейтове на авиокомпании, площи на търговците на терминалите и околните райони на строители на офис сгради, хотели и складове.

Проектът в столицата например включва над 5 500 кв. м търговски площи и ресторанти, както и "мини-футболен стадион", който ще разполага с ресторант и бар.

Приватизацията на летищата в Бразилия е обект на обществен дебат още от 1987 г., когато правителството на Маргарет Тачър във Великобритания прехвърли в частни ръце бившата Британска летищна агенция.

Сред положителните аспекти на приватизацията е, че правителствата получават повече приходи, като в същото време се стимулират и частните инвестиции. Критиците обаче посочват редица евентуални проблеми, като например загубата на държавния контрол върху заплатите на служителите в сектора и замърсяването на околната среда.

В много страни в Европа, Азия, Австралия и Латинска Америка има приватизирани летища. В момента над 30 от 100-те най-големи летища в света са частично или изцяло собственост на инвеститори.

В някои държави като САЩ обаче тази тенденция замира. Според доклад, изготвен за Федералната авиационна администрация от миналата година, апетитът към дългосрочното наемане или продажба на летища в САЩ е малък поради желанието на правителството да запази контрола си, споразумения с профсъюзите и "влиянието на авиокомпаниите, особено онези, на които се падат по-голямата част от трафика на летищата".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:17 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още