Апартаментите с хотелско обслужване се оформят като още един атрактивен пазарен сегмент в Европа, тъй като концепцията допада на все повече купувачи, посочва се в нов доклад на HVS London, цитиран от Property Magazine.
Този тип апартаменти, които съчетават удобството на традиционния престой в хотел и комфорта на жилищните имоти, може да се каже, че са все още нови за Европа, въпреки присъствието на международни оператори като Accor и Marriott.
Според съавтора на доклада Арлет Йохмихен инвеститорите вероятно ще бъдат привлечени от сектора поради възможността да генерират по-високи печалби от средностатистическите хотели.
Първоначално апартаментите с хотелско обслужване се облагодетелстваха от икономическата криза, тъй като пътуващите се пренасочиха от хотелите към по-достъпните алтернативи при по-дълготраен престой. Операторите и собствениците обаче осъзнаха, че трябва да се адаптират към свитите бюджети за командировки и да предлагат по-конкурентни цени.
"Много от имотите за дълготраен престой в момента предлагат малко по-малки стаи, което позволява да бъдат понижени цените, а това се възприема добре от гостите. Вече се наблюдава тенденция апартхотелите да увеличават и броя на студиата", посочва Йохмихен.
В доклада се отбелязва, че тази тенденция едва сега набира скорост в Европа и може да се доразвие, като се премине към микроапартаменти с площ от около 20 кв. м. Въпреки малките размери на този тип жилища, дизайнерите успяват да създадат илюзия за простор, като оформят мултифункционални зони, където една стая може да се използва за дневна, трапезария и спалня. Това се постига с по-високи тавани, сгъваеми легла и сгъваеми маси.