Някои ритейлъри прибягнаха до строителството на мегасъоръжения, които да обслужват едновременно всичките им канали за търговия. В тази връзка за тях е важно, тъй като това е силно зависима от човешки труд дейност, тези съоръжения да се намират в близост до качествена инфраструктура и по-достъпна работна ръка.
Транспортът пък гълта най-много разходи във веригата за доставка. Същевременно производството поетапно се локализира, за да се задоволят и търсенето, и необходимостта от по-бързи доставки.
Транспортната инфраструктура в Европа е сред най-развитите в света, посочва се в анализа. Съществува обаче ясно разделение между Западна и Източна Европа по отношение на качеството на инфраструктурата и това е очертано като основно предизвикателство.
Е-търговията и дистрибуцията – влияние върху пазара на имоти
Новите тенденции се отразяват позитивно на първокласните логистични и индустриални площи. В Северна Америка, например, Мексико се очертава като страната, която ще се облагодетелства най-много от тази тенденция заради евтината работна ръка, а в Южна Америка това е Бразилия.
В Европа поне засега пазарните участници са заели изчаквателна позиция, за да видят как ще се развие дълговата криза преди да вземат каквито и да било стратегически решения. Някои локации обаче, сред които като най-динамични пазари се открояват Москва, Берлин и Варшава, вече се възползват от новите тенденции на пазара и отчитат окуражаващи нива на активност на логистичните оператори.
В другите държави от региона, като например България и Румъния, търсенето не е толкова активно, като положението е подобно в цяла Южна и Югоизточна Европа, посочва се в доклада. По-стабилен интерес се демонстрира към пазарите в Западна Европа, като фокусът е върху съвременните площи на най-добрите локации.