След 60 години в строителния бизнес неуморният предприемач Лари Силвърстайн забавя темпото. Тази година той ще се откаже от поста главен изпълнителен директор на Silverstein Properties, но ще остане в компанията като председател на борда на директорите, пише The Wall Street Journal.
“Когато влизам в стаите, виждам хора от бранша, които все по-малко разпознавам. Не мога да бъда толкова активен в ежедневното функциониране на компанията, както някога“, коментира Силвърстайн, който през май ще навърши 82 години.
Силвърстайн е известен с 99-годишния договор за наем на Световния търговски център в Ню Йорк, който сключи само няколко седмици преди 11 септември 2011 г. В последствие компанията му изигра огромна роля за възстановяването на проекта, като в момента се изграждат три кули на мястото на сринатите небостъргачи-близнаци.
В повечето подобни компании обикновено децата наследяват постовете на техните родители, но не и в този случай. Две от трите деца на Лари Силвърстайн работят в компанията – синът му Роджър отговаря за отдаването и управлението на търговските имоти, а дъщеря му Лиса се е съсредоточила върху жилищните имоти. Най-голямата дъщеря на Лари Силвърстайн – Шарън, живее в Калифорния и не участва в бизнеса на баща си.
Семейство Силвърстайн е обсъждало въпроса с наследяването, но нито Роджър, нито Лиса искат директорския пост. Самият Роджър Силвърстайн казва, че със сестра му са на мнение, че изпълнителният директор трябва да е човек извън семейството, тъй като двамата искат да продължат да се занимават с досегашната си дейност.
Лиса има и други причини – като майка на три деца тя държи на семейството си и то е нейният приоритет, а като главен изпълнителен директор на бащината й компания ще трябва да се отдаде на 100% на бизнеса. „Няма начин да се чувствам комфортно в тази роля“, посочва тя.
Постът на Силвърстайн изглежда ще бъде наследен от Марти Бъргър, който се присъедини към компанията през 2010 г. и в момента изпълнява голяма част от функциите на главния изпълнителен директор.
Бъргър в момента работи по разширяването на присъствието на компанията в чужбина.