Недостигът на търговски площи на „правилните“ места е основният проблем на търговците, които искат да навлязат на нови пазари в Европа.
Около това мнение се обединиха делегатите на Европейската конференция на International Council of Shopping Centers (ICSC), която се провежда в Стокхолм, Швеция, съобщи онлайн изданието propertyeu.info.
Именно ограниченият достъп до качествени търговски площи кара много търговци да се установят първо онлайн на пазарите, към които предвиждат експанзия, преди да изградят физически магазини. Въпреки това обаче според участниците в конференцията електронната търговия не представлява заплаха за традиционната, каквито бяха опасенията доскоро.
„Електронната търговия е просто едно ново поле за конкуренция“, коментира Тиери Халф, вицепрезидент на швейцарския универсален магазин Maus Frères. „Хипермаркетите се смятаха за заплаха за старомодните универсални магазини през 60-те, а през 70-те търговските центрове се считаше, че застрашават търговските улици, но в един момент открихме, че те взаимно се допълват. Електронната търговия е най-новият формат за конкуренция“, посочи той.
Търговците на дребно едва сега осъзнават, че продажбите онлайн също генерират своите разходи, допълни Лоран Морел, представител на френската компания Klépierre. „Ако продавате онлайн ризи по 15 евро и всяка сделка ви генерира разходи за 10 евро, ясно е, че това не е рентабилно. Търговците на дребно трябва да бъдат навсякъде – както в интернет, така и на централните улици, в търговските центрове, по железопътните гари“, коментира Морел.
Участниците в конференцията обаче се съгласиха, че шопинг центровете трябва да възприемат иновативни подходи за развитие, за да оцелеят. „Ключът към успеха е не само да създадеш място, където хората да искат да се срещат, а да създадеш място, за което хората да мечтаят. Архитектурата и дизайнът са ключови, както и мениджмънтът, добрите предложения за свободното време и привлекателните брандове“, коментира Петер Вилем, главен изпълнителен директор на строителната компания Wilhelm and Co.
Същевременно на конференцията стана ясно, че някои търговци предпочитат да се насочат към по-малки градове и да откриват по-малки магазини, но да разчитат на лоялни клиенти на второстепенните пазари. Повечето такива компании или изпитват затруднения да намерят подходящи площи за експанзия на водещите пазари, или вече са изградили силно присъствие.
преди 11 години Празните търговски площи пари не правят.---[url=http://mickideas.blogspot.com]Блог[/url] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Търговски площи пълно. Никой не иска да наема на тези цени защото българина тотално избеднял и ходи по моловете само да за да си "плакни" окото. Grand Mall Varna(най големия мол във Варна в самия център) наполовина с незаети площи. А вече 2 години е на пазара. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години лоша работа !търговски площи вероятно има - но няма на обещаните ниски ценови нива!много хора бяха Подведени от медийни публикации за сривове.......вече се осъзнава абсурдността на тези твърдения - че всичко ще е без парикойто се осъзна навреме - спечели който чака чудеса - Вече ги дочака отговор Сигнализирай за неуместен коментар