Веригата Starwood Hotels & Resorts планира да продаде хотели за 2-3 млрд. долара през следващите няколко години, за да се съсредоточи върху дейности, носещи приходи от такси за управление, а не върху собствеността, съобщава онлайн изданието World Property Channel.
Основно ще бъдат предлагани имоти в Северна Америка, Латинска Америка и Европа, "ако пазарите продължат да се подобряват по отношение на продажбите на хотелски активи", каза в интервю за Bloomberg главният изпълнителен директор на компанията Фриц ван Паашен.
Миналия месец Starwood Hotels & Resorts временно премести централата си в Дубай, за да подчертае глобалната си стратегия и ангажимент към района на Близкия изток и емирството в частност, където има 14 хотела от веригата.
В опит да подобри приходите си компанията продава имоти, които са уязвими към икономическата криза. В момента на таксите за управление се падат между 60 и 65% от общите приходи й приходи, като целта е този дял да бъде увеличен до 80% спрямо 25% преди пет години.
Starwood има джойнт венчъри и договори за наем на няколко хотела, като нейна собственост са едва 42 от общо 1 150-те хотела в системата.
Сред потенциалните купувачи на имотите са инвестиционни тръстове в Северна Америка, международни инвеститори, суверенни фондове и богати физически лица или фамилии.
Миналата година Starwood продаде шест имота в САЩ. Обикновено компанията сключва договори за управление на имотите, които продава, като някои от тях са за период, достигащ 40 години.
Неотдавна Starwood откри седмия си хотел в Панама, която се смята за най-бързо развиващият се пазар в Латинска Америка, припомня Bloomberg.