IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Уве Бринкс: DHL Freight подкрепя плановете на правителството за жп транспорта в България

Новият логистичен терминал ще бъде входен и изходен пункт за България, казва главният изпълнителен директор на компанията

10:10 | 13.06.22 г.
<p>
	Уве Бринкс, главен изпълнителен директор на DHL Freight.&nbsp;<em>Снимка: DHL Freight</em></p>

Уве Бринкс, главен изпълнителен директор на DHL Freight. Снимка: DHL Freight

Уве Бринкс е главен изпълнителен директор на DHL Freight от 2017 г. насам. Компанията е един от лидерите в Европа в областта на товарните превози с годишен обем от близо 44 млн. тона. DHL е част от Deutsche Post DHL Group, която е генерирала приходи от над 81 млрд. евро през 2021 г. DHL има около 380 хил. служители в повече от 220 страни и територии в цял свят.

Можете ли да ни кажете нещо повече за терминала на DHL Freight в София? Какво е новото в него?

Районът около София е от изключителна важност за нашите източноевропейски операции. За нас е важно да бъдем представени именно тук, защото тук се намират  и много от големите компании в София. Новият терминал е по-голям от стария, който беше разположен на същото място, с площ от ​​3000 квадратни метра за високостелажно складиране за повече от 6000 палета.  Разполага с 11 автоматизирани и две специализирани рампи за микробуси, съхранение на ADR стоки, митнически склад. Нови са допълнителните площи за съхранение на стоки, като тенденцията е клиентите да искат не само чисто транспортни услуги, но и съхранение на стоките си за определен период.

С какво новият терминал ще допринесе за развитието на компанията в  бъдеще?

Работим в сферата на услугите и всеки ден се опитваме да ставаме все по-добри по отношение на надеждност, качество на обслужване и бързина. Новата ни модерна база в София ще ни позволи да обработваме товари по-бързо  и по този начин да спестим време.  Всички наши клиенти настояват за съкращаване на времето за доставка, това е една от големите  теми в нашия бизнес напоследък и терминалът в София е стъпка в правилната посока за постигане на тази цел.

В допълнение, това ще ни позволи да постигнем по-висока плътност в нашата мрежа, за да можем да доставяме повече стоки в страната. Една от задачите, които сме си поставили през следващите години, е да разширим и увеличим плътността на нашата мрежа, за да можем да обработваме повече стоки, отколкото в миналото.

Какво ще бъде мястото на новия терминал в мрежата от логистични центрове на DHL Freight в България?

Това ще бъде основният ни терминал в страната, който ще има функция  на входно-изходен пункт. В нашия бизнес имаме услуга за превоз на товари в страната, но ключът винаги е международният транспорт. Този терминал ще бъде входна и изходна точка за целия внос и износ на стоки от България. За превоз на цели товари (FTL) новата база няма да е толкова важна, тъй като стоките не се доставят до терминала, а направо до клиента.  Но за превоз на частични товари (LTL), той ще бъде основният вход и изход за България.

Колко служители има DHL Freight в България в момента и колко нови работни места ще се открият в новата база? Срещате ли трудности при набирането на квалифицирана работна ръка?

В момента в новия терминал са създадени 100 работни места, а следващата стъпка е те да достигнат около 120. Имаме достатъчно пространство, за да продължим да се развиваме, а това ще създаде нужда от повече шофьори на камиони, диспечери, служители, които да сканират стоките.

Дали имаме трудности при привличане на квалифициран персонал? Бих казал и да, и не. Младите хора сега са в по-добра позиция от преди, тъй като те действително могат да избират своята работа. Това поставя конкуренцията между фирмите за наемане на персонал на ново ниво.  Според мен, това не е задължително недостатък.  Днешните млади хора са по-уверени, те уважават личната си свобода и са в добра позиция да изберат работата си на базата на това, което им харесва. Нашата задача е да ги привлечем да дойдат в DHL, тъй като това е чудесна компания с широк диапазон от дейности и възможности да се работи по света, тъй като ние сме представени във всеки континент, а освен това и чрез различните ни дивизии - във всяка страна.

Така един служител може да започне работа в един отдел, след това да се премести в друг или да работи в една страна и след това да се премести в друга. Това разнообразие от възможности, които предлагаме, ни прави привлекателен работодател.

Имате ли планове за още инвестиции в България?  Какви са плановете за развитие в нашата страна в краткосрочен и средносричен план?

Засега съм  щастлив, че успяхме да завършим строежа на новия терминал почти в рамките на първоначално заложените срокове. В началото имахме някои закъснения в строителния процес, но сега всичко е готово и сме в позиция за чудесно начало.

Не виждаме смисъл да строим нови сгради без да се налага. Сега сме насочили всичките си усилия към постигане на растеж. Ако постигнем тази цел, може да обмислим изграждането на нов терминал, но това не е в нашия дневен ред в момента, тъй като е твърде рано.

Какво е мястото на българската дивизия в мрежата на DHL Freight в Европа?

DHL Freight има четири клъстъра на Стария континент – скандинавски и балтийски страни, Германия, Австрия и Швейцария, Западна Европа, както и Източна, Югоизточна и Централна Европа.

По отношение на качеството на сухопътния транспорт, България не отстъпва на съседните си страни. Но в различните страни има специфика в зависимост от най-активните индустрии там. В Полша и Чешката република, например, има много активна автомобилна индустрия и това е най-големият сектор на DHL Freight в тези страни. България е много силна в превоза на цели товари.

Конкурентоспособен ли е пазарът на товарни превози в Европа и България и какво е мястото на DHL Freight  на него? Какво правите, за да запазите водещата си позиция на пазара?

Транспортният бизнес е много специфичен, различен от производството или строителството, например. Започваме от начало всеки ден. Ако нещо се обърка през деня, нищо не може да се направи. Ако доставката се забави, това е факт, който не можем да променим. Можем да кажем на клиента, че следващия път ще бъдем по-добри, но за конкретната доставка забавянето не може да бъде компенсирано.

В нашия бизнес компаниите са подложени на голям натиск да избягват грешки, защото те не могат да бъдат коригирани. За тази цел ние инвестираме сериозно в подобряване на ефективността на нашата мрежа. Освен в София имаме нов терминал в Марсилия, както и в Упсала, Швеция, предстои да бъде открита и нова база в района на Франкфурт.

Освен това в момента разработваме собствена система за управление на транспорта, която е създадена тук, в България, от екип от млади професионалисти. Много сме горди с новата система, очакваме тя да повиши ефективността на нашите транспортни услуги и да спести време, което е от решаващо значение в нашия бизнес.

Следващта ни стъпка ще бъде да тестваме всички услуги, налични на пазара, за да подобрим устойчивостта на нашата компания. Мисля, че това е обща задача за всички компании през следващите години.

Каква е вашата стратегия за устойчиво развитие? Как планувате да намалите своите въглеродни емисии?

Както споменах, провеждаме редица тестове. Разполагаме с 200 камиона, задвижвани от компресиран природен газ, от които 60-70 камиона работят с биотечен природен газ. Планираме скоро да пуснем два-три камиона с водородно задвижване. В момента тестваме електрически камиони Volvo. Не на последно място, имаме 4000 влакови връзки, тъй като това е зрял начин за транспортиране на стоки, който е доказал, че работи добре с течение на времето.

В световен мащаб DHL си постави за цел да намали до 2050 г. всички емисии, свързани с логистиката, до нула. Новият терминал в София също инвестира в устойчиви технологии, алтернативно задвижване и устойчиви горива.

Споменахне железопътния транспорт. Новото българско правителство разчита много на неговото развитие. Как мислите, че може да стане по-привлекателен?

Това е добър въпрос. В транспортния бизнес има златно правило, че колкото е по-голямо разстоянието за превоз на стоки, толкова по-лесно е да ги транспортирате с влак. Колкото по-късо е разстоянието, толкова по-голяма е трудността, защото в интермодалния бизнес, каквото и да правим, са необходими два часа в началото и края на пътуването за административна обработка. Това е проблем в Германия, не знам дали нещата стоят така и в други страни.

В Германия товарните влакове са в непривилегировано положение. Пътническите влакове винаги са на бърза линия – ако има пътнически влак по жп линията, товарният влак трябва да дерайлира, да изчака и след това да се върне. Необходимо е да се намери баланс, от който ще се възползват превозите на товари с влак.

Радвам се да чуя, че българското правителство иска да инвестира в железопътния транспорт. Мисля, че това е огромна стъпка в правилната посока, от която се нуждаем. Приветстваме плановете на правителството и сме готови да ги подкрепим, доколкото можем.

Как се отрази Brexit на бизнеса на DHL Freight?

Част от структурата на DHL Freight е нашата митническа компания, която има офиси в Обединеното кралство и в други части на Европа. Brexit беше добре дошъл за нашия митнически бизнес, защото донесе допълнителни заявки и огромно повишение на митническите обеми.

От друга страна, сега се нуждаем от повече време, за да доставим стоки от Великобритания и обратно. Сега за доставка на едни и същи обеми от стоки се нуждаем от 12 до 20 часа повече. Това е проблем, защото не можем да увеличим броя на доставките, а ни трябва повече оборудване и е необходимо да попълваме повече документи за доставка на едни и същи обеми стоки. Това е притеснително и е проблем за компанията.

Как премина компанията през пандемичните 2020 и 2021 година?

Като цяло се справихме много добре. Инвестирахме много в безопасността на своите служители, преминавайки към отдалечен режим на работа, когато е възможно. Броят на заразените в нашата компания винаги е бил по-нисък от средния в страните, в които сме представени. Предоставихме възможност на служителите да се ваксинират на доброволни начала. В крайна сметка мисля, че пандемията ни сближи. Това показват резултатите от годишното проучване, което провеждаме сред своите служители за тяхната удовлетвореност от работния процес. Те бяха по-добри от допитването миналата година.

От бизнес гледна точка оборотът ни нарасна през 2020 и 2021 година. Причината е, че логистиката е последният елемент от производствената верига. Може да има страхотни производствени компании, но ако няма кой да достави стоките, веригата ще бъде прекъсната и те ще имат затруднения. Пандемията потвърди значението на логистиката като индустрия, базирана на свързване на бизнеса и хората.

Тази година новото предизвикателство е войната в Украйна. Как тя се отрази на  бизнеса на DHL Freight и на европейския пазар  на товари като цяло?

Ефектът от войната върху бизнеса ни не е твърде голям. Русия не е толкова значима страна в нашата мрежа, нейният дял в общия ни бизнес не е много голям. Ние спазваме всички санкции срещу Русия, смятам, че това е единственият правилен ход в тази ситуация.

В същото време доставяме хуманитарни стоки на неправителствени организации и агенции на ООН в Украйна.

Икономиката като цяло изглежда по-зле от преди година, но ако погледнете нашите резултати, те са доста добри за първото тримесечие, особено във въздушния и морския транспорт, но и в моята част със сухопътния транспорт.Честно казано не виждам никакви последици от войната в Украйна за нашия бизнес. Но е трудно да се говори за добри финансови резултати на фона на страданията на хората, засегнати от войната.

Какви са вашите очаквания за бизнеса на DHL Freight за тази година и по-нататък?

Не бива да пренебрегваме предизвикателствата на увеличаването на разходите. Имаме по-високи разходи за горива и труд. Освен това сме изправени пред ограничен капацитет на стоки поради затруднения във веригите за доставки. Всичко това води до увеличаване на разходите в нашата индустрия.

В момента световната икономика не постига експоненциален растеж и въпреки че изоставаме от прогнозите си за тази година, нямаме основание да очакваме отклонения от поставените в началото на 2022 г. цели. Новите терминали, които отваряме в Европа, и нашата нова система за управление на транспорта са най-доброто доказателство, че вярваме в нашия бизнес. Ние реинвестираме всички генерирани средства, за да го разширяваме.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:27 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още