Кабинетът одобри промени в свое решение от 10 юни 2019 г. за удължаване срока на договора за концесия на „Пристанищен терминал Бургас Изток-2”, с които се отстранява допусната техническа грешка във връзка със задължителните инвестиции, които трябва да направи концесионерът "Параходство Български морски флот" (БМФ) АД, съобщи правителственият пресцентър.
Установеното несъответствие се изразява в наличието на разлика между посочения в решението размер на задължителните инвестиции за срока на концесионния договор и договорения размер на инвестиционните задължения между концедента и концесионера.
Размерът на задължителните инвестиции, които концесионерът трябва да извърши в пристанищна инфраструктура, се увеличава с 30 хил. евро и става 122,863 млн. евро.
Investor.bg припомня, че в средата на миналата година правителството промени срока на договорите за концесия на „Пристанищен терминал Бургас Изток-2“, който е част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Бургас.
Договорът за предоставяне на концесия върху „Пристанищен терминал Бургас Изток-2“ беше сключен с "Параходство БМФ" на 8 септември 2011 г. и предвиждаше срок на експлоатацията 35 години и значителни инвестиции.
През миналата година правителството удължи срока на договора с БМФ до законово допустимия, определен в чл. 34, ал. 1 от Закона за концесиите.
Министерският съвет задължи концесионера да извърши допълнително строителство в пристанищната инфраструктура, както и да увеличи размера на инвестициите съответно с 22,522 млн. евро за „Пристанищен терминал Бургас Изток-2“ и 26,610 млн. лева за „Пристанищен терминал Бургас Запад“.