Според Даниела Иванова, началник отдел „Ключови партньорства и пейрол бизнес“ в Пощенска банка, купувачите се насочват предимно към Варна и Бургас и сателитните райони около тях, докато интересът към имотите в курортните градчета е по-малък. По думите й Свети Константин и Елена все повече губи облика си на курортно селище и се оформя като квартал на Варна, в който хората живеят, благодарение на бързите и лесни комуникации с центъра на града.
Според Точевски в курортните зони има добри проекти в строеж, в които се набляга на по-голямото качество на строителството.
Форсмажорна ситуация по Южното Черноморие
Изминаващата година е предизвикала форсмажорна ситуация на пазара на имоти по Южното Черноморие, като единствената по-сериозна дестинация е била Созопол, който е предпочитан от българските купувачи, съобщи Николай Ламбуров, представител на НАСП.
„Търсеха се предимно жилища във въведени в експлоатация нови комплекси, където средните цени са между 900 и 1200 евро на кв. м. Средните площи на апартаментите бяха между 60 кв. м и 100 кв. м“, каза той.
Несебър, Равда и Царево също са привлекли български купувачи, търсещи второ жилище или имот с инвестиционна цел. Купувачите се насочват предимно към завършени и обзаведени жилища с гледка към морето и без такса за поддръжка на имота. Интерес е имало и към нискобюджетни къщи на цена до около 50 хил. евро, разположени до 15 км от морето, съобщи Елена Унджиева.
Сделки със студиа в по-малките курорти са се сключвали на цена от 25 хил. евро, двустайните апартаменти са се продавали за около 35 хил. евро, а тристайните – за около 50 хил. евро, сочат данните на Явлена. Малко по-високи са цените в Созопол, където жилища на първа линия се продават на цена около 60 хил. евро.
Сред клиентите на Пощенска банка интерес има основно към имоти за живеене в Бургас и курортното селище Крайморие. Купувачите се насочват и към къщи и жилища във ваканционни комплекси, каза Даниела Иванова. Тя допълни, че банката продължава да финансира съществуващите си клиенти по Черноморието и в цялата страна в условията на пандемия, предлагайки им продукти, с които да управляват финансите си по време на кризата. Тя е успяла да стигне и до нови клиенти благодарение на дигиталните си канали за комуникация, включително възможности за дистанционни консултации, кандидатстване за ипотечни кредити и чат бот, който консултира клиентите за ипотечен кредит.
„Целта ни е да дадем не само жилищен кредит, а и нещо допълнително, което да добави стойност за клиентите, като фиксирани лихви, възможности за отлагане на вноски, спестовния кредит, с който клиентът сам намалява вноската си“, посочи Иванова. През периода на извънредно положение се е увеличил интересът към дистанционна консултация на българи, работещи в чужбина, но през третото тримесечие хората отново са се върнали към клоновата мрежа на банката.
преди 4 години Има трима купувачи и от тях българите са двама! Доминация без милост! България на три морета! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години На мен пък много хареса статията,особено "Българите доминират".Някак гордо звучи.Какво ти доминиране бе човек,жив зян е пазара на черноморието ни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Пазара не е в застой, пазар няма. Има продавачи но никой не купува. В ерата на интернета никой вече не вярва на поръчани новини. Не знам за какво си хабят парите само. Дори Божков спря протестите защото само харчеше пари на вятъра за платените си свиркаджии отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Аз им вярвам: морето ни е хубаво, водата чиста, природата запазена,дюни на воля, бетон не се среща никъде, всичко е екология.И кеф ти французойки, белгийки, кеф ти шведки, латиноси, секакви ора... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Грънци. Всичко е в застой, а цените падат. Ако имате познат или роднина брокер, питайте го. Лъже се поголовно от политици, да брокери. Баш такова лъгане и манипулиране на населението не е имало. Те знаят, че народа - овца ще вярва на всичко понесено от корумпираните ни медии, с корумпираните си журналисти, които си продадоха душите за жълти стотинки. Всички са станали толкова алчни, че за пари биха продали дори своите майки и бащи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар