Гръцката верига магазини за детски играчки и стоки за дома Jumbo обяви спад на нетната си печалба с 22% на годишна основа заради ограниченията, свързани с COVID-19, които са засегнали дейността й в Гърция, Кипър и България, пише гръцкият вестник „Катимерини“.
У нас веригата има девет магазина, от които четири в София и по един в Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора, в които работят общо 813 души. Jumbo оперира още 52 магазина в Гърция, както и 14 в Румъния и пет в Кипър.
През първото полугодие на тази година печалбата на Jumbo преди данъци, финансови и инвестиционни резултати от магазините й в България е намаляла с около 1,1 млн. евро. Тя възлиза на 5,7 млн. евро спрямо 6,8 млн. евро година по-рано, става ясно от отчета на компанията. Нетните приходи от продажби у нас са възлезли на 27,7 млн. евро през първото полугодие, като също намаляват спрямо 31,8 млн. евро през същия период на миналата година.
Така българското подразделение на Jumbo е допринесло за 10,8% от печалбата на компанията през първото полугодие и за 9,94% от общия й оборот. Това е ръст спрямо същия период на миналата година, когато показателите са били на ниво от съответно 8,12% и 9,5%.
През декември м. г. бордът на директорите на Jumbo взе решение да намали капитала на българското си подразделение с 30,51 млн. евро чрез понижаване на номиналната стойност от 65 лв. на 41 лв. на акция и прехвърляне на капитала към компанията майка. Операцията е била финализирана през май тази година, с което акционерният капитал на българския филиал е достигнал 52,11 млн. евро, става ясно от отчета.
Двумесечната блокада в Гърция и Кипър и ограниченията в Румъния и България са принудили веригата да изтегли по-голямата част от стоките за великденските празници или да предложи големи намаления, което се е отразило негативно на маржовете на печалбата, съобщава компанията.
Листнатата на борсата в Атина верига очаква маржовете й да се подобрят през третото тримесечие и през сезона на коледните празници.
Нетната печалба на Jumbo е възлязла на 49,8 млн. евро през шестте месеца до края на юни, което е спад спрямо 64 млн. евро през същия период на миналата година. Приходите от продажби са намалели с 16,8% до 278,8 млн. евро.
Коронавирусната пандемия е накарала веригата да отложи отварянето на три нови магазина за последното тримесечие на 2021 г. вместо тази година, става ясно още от отчета. Компанията планира да открие още един магазин в България през идните две години, се посочва в документа.