IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

72% от площите в моловете Serdika Center и Paradise Center са отворени

Оперативната печалба на южноафриканския им собственик е нараснала с 4% през първото тримесечие

13:48 | 22.05.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

72% от брутните отдаваеми площи в търговските центрове Serdika Center и Paradise Center, които са собственост на южноафриканския фонд за инвестиции в недвижими имоти NEPI Rockcastle, работят след отмяната на забраната за посещение на молове у нас на 18 май, съобщава компанията.

Кътовете за хранене и кината остават затворени, въпреки че ресторантите могат да продават храна за вкъщи. Офисната част от Serdika Center функционира напълно, въпреки че много компании са предприели мерки за работа на служителите им от дома, става ясно още от съобщението.

63% от брутните отдаваеми площи в търговските центрове на NEPI в Централна и Източна Европа към момента са отворени, като компанията отчита положителни тенденции в търговията и посещаемостта след повторното отваряне на моловете. Южноафриканският фонд притежава имоти в България, Полша, Словакия, Унгария, Хърватия, Чехия, Сърбия и Литва. Очаква се до края на юни около 94% от брутните отдаваеми площи на компанията в ЦИЕ да работят след отпадането на още ограничения заради коронавируса.

Нетната оперативна печалба на NEPI през първото тримесечие до 31 март възлиза на 101 млн. евро и е с 4% над равнището през същия период на миналата година. Нетната загуба заради COVID-19 е 4 млн. евро и се дължи предимно на облекченията за плащането на наеми и такси за обслужване, въведени от полското правителство по време на блокадата, съобщава компанията.

До 29 февруари оборотът на NEPI е нараснал с 8,5%, а посещаемостта се е увеличила с 4,3%. Затварянето на повечето магазини от средата на март обаче е довело до спад с 15% на продажбите през първото тримесечие спрямо същия период на миналата година.

Компанията съобщава, че е предприела мерки в подкрепа на наемателите на магазини в търговските й центрове, предвиждащи отлагане с 60 дни на плащанията за април и май без наказателни лихви. Обсъжда се и намаляване на наемите в зависимост от финансовото състояние на всеки отделен наемател. В наемни договори, които допускат подобна промяна, е въведено месечно фактуриране вместо на тримесечна основа. Намалена е и вноската за маркетинг за април и май на затворените обекти. 94% от дължимите наеми и други такси за първото тримесечие на 2020 г. са били събрани, става ясно от съобщението. До момента нито един от големите наематели на търговски обекти в моловете на NEPI в ЦИЕ не е изпаднал в неплатежоспособност, съобщава компанията. Тя допълва, че различни оперативни разходи са били намалени с около 40% спрямо същия период на миналата година през периода на блокадата.

NEPI уверява, че има силна ликвидна позиция, като към 31 март разполага с пари в брой и неизтеглени кредитни линии на обща стойност 590 млн. евро  Съотношението между дълга и собствения капитал на фонда е 32%, което е под стратегическата му цел от 35%, се казва в съобщението.

През първото тримесечие компанията е инвестирала 50 млн. евро в проекти в строеж. Тя няма да започва нови проекти, докато не получи яснота за въздействието на COVID-19 върху дейността й, затова смята да задели само 70 млн. евро за строителни и капиталови разходи през 2020 г.

В унисон с това решение NEPI отлага за третото тримесечие на тази година откриването на най-новия търговски център в портфейла си в Румъния - Shopping City в Търгу Муреш. Компанията инвестира в проекта 70 млн. евро. Той разполага с брутна отдаваема площ от 40 хил. кв. м, които включват и хипермаркет Carrefour с площ от 10 хил. кв. м.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:00 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още