В ефира на Bloomberg TV Bulgaria те прогнозираха, че през тази година пазарът на търговски площи в България ще остане стабилен, добрата инерция от 2019 г. ще се запази, ще продължат да навлизат и нови марки.
„Предизвикателствата ще са свързани с недостига на квалифицирани кадри“, смята Йорданова.
Тя коментира и магазините на бъдещето, като посочи, че основно за тях е възможността клиентът едновременно да пазарува във физически и в дигитален магазин, така че да няма прекъсваемост на процеса.
„Тенденцията формати, които се зараждат дигитално, да се появят физически, вече е тук“, отбеляза Иглика Йорданова.
Според двамата експерти „залез на моловете” в нашата страна все още не предстои. По думите им обаче, онези от тях, които нямат доминантна позиция, трябва да се репозиционират и да намерят нов вид употреба.
„Като цяло има огромна промяна във функциите на мола – в неговите социални такива - като средище за повече общуване, повече спорт, много повече забавления“, твърди Иван Граматиков. По думите му този процес не е неочакван.
„По-голямата част от моловете у нас вече се опитват да се преформатират и търсят нова причина потребителите да ги посещават“, отбеляза той.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.