Paradise Center е най-популярният мол в София, сочат данни от количествено онлайн проучване на нагласите към модерните търговски центрове в столицата на консултантската компания Colliers International и Gfk.
То е било проведено през есента на 2019 г. сред 12 собственици на шопинг молове, 700 посетители и 109 търговци.
Следващи по популярност са Serdika Center и Mall of Sofia, а любими марки на потребителите са H&M, LC Waikiki, Zara. Категорите „Мода“ и „Подаръци“, които са били най-търсени през 2017 г., тази година са изместени от челната позиция от „Храни и напитки“. В съответствие с тези нагласи на потребителите собствениците на търговски центрове споделят, че планират да доразвият търговския си микс с фокус именно върху двете категории.
В топ три на предпочитаните заведения за хранене са Happy, KFC и Сръбска скара, а сред кафе-сладкарниците фаворити са Неделя, Costa coffee и Starbucks.
По отношение на съвременните тенденции в пазаруването близо 80% от участниците в проучването правят покупки онлайн на месечна база, а около половината от тях предпочитат да получат поръчките си във физически магазини. Участниците в допитването са възприели и някои „зелени“ практики в пазаруването. Най-често прилаганите са отказ от използване на найлонови торбички и връщане на дрехи за рециклиране.
Атрактивни промоции, по-любезни служители в магазините и повече марки от различни ценови нива са основните фактори за привличане на посетители според участниците в проучването. Търговците продължават да считат, че е необходимо подобрение в комуникацията им със собствениците на търговски центрове.