Търговският център Delta Planet във Варна е донесъл приходи от 2,7 млн. евро на сръбската компания Delta Real Estate, която е част от Delta Holding. От откриването му в края на март молът е бил посетен от 2 млн. души, съобщи компанията по време на събитие за журналисти от България и страните от Западните Балкани в Сърбия.
Общата площ на Delta Planet е 100 хил. кв. м, от които над 40 хил. кв. м е отдаваемата търговска площ. Това го превръща в най-големия новооткрит мол в България, а инвестицията в него се оценява на 120 млн. евро.
Delta Holding, която е собственост на бизнесмена Мирослав Мишкович, придоби дял от 50% от проекта през 2017 г. Останалите 50% са собственост на инвестиционното дружество AP Investments на Ангел Ангелов и Петър Дудоленски.
През 2015 г. българската компания придоби недовършения по онова време търговски център от GTC. Полското инвестиционно дружество започна да строи мола през 2007 г., но заради кризата беше принудено да замрази проекта три години по-късно. Впоследствие то се раздели и с другите си два мола у нас – „Галерия“ в Бургас и Стара Загора, които бяха придобити от южноафриканския фонд MAS Real Estate.
Delta Holding и преди е осъществявала дейност в България – компанията е бивш собственик на веригата магазини „Пикадили“, които затвориха врати през 2017 г. след неколкократна смяна на собствеността.
100% запълняемост, но не на всяка цена
„Delta Holding е много отворена за инвестиции в региона – инвестираме в Сърбия и останалите страни от бивша Югославия, а също и в България. Страната ви е малка, но е част от Европейския съюз (ЕС) и преценихме, че това е добра възможност. Решихме да инвестираме в търговски център във Варна, защото градът има силна позиция като туристическа дестинация. Смятаме, че българската икономика ще расте през следващите години. В макроикономически план България предприема правилните стъпки, за да се присъедини към групата на успешните страни членки на ЕС“, каза пред Investor.bg Зорана Ждрале Бурлич, изпълнителен директор на Delta Real Estate.
Тя е доволна от развитието на Delta Planet през първите му шест месеца, но признава, че търговският център се натъква на силна конкуренция в лицето на другите два работещи мола в града – Grand Mall и мол „Варна“. „Нашият търговски център е в силна позиция, защото продуктът, който предлагаме, е много иновативен. Въведохме някои наистина напредничави решения, които вече донесоха няколко награди на Delta Planet, включително за „Откритие на годината“ (при раздаването на Черноморските награди за 2019 г., които отличават най-успешните компании в региона – бел. авт.). Стратегията ни в бъдеще е да приложим най-новите тенденции в индустрията на търговските центрове, които вече са не само място за мода, но и за развлечения и преживявания и предлагат по нещо за цялото семейство. Знаем точно какво да направим, за да го превърнем в доминиращ търговски център в града“, отбелязва Бурлич.
Общо 88% от площите в Delta Planet са отдадени преди официално откриване. Очакванията бяха молът да постигне пълна заетост през първите шест месеца след откриването си. Към септември обаче свободните площи в търговския център са 10%, сочат данните на Delta Real Estate. Бурлич казва, че компанията води преговори с различни брандове за запълване на свободните площи, но подчертава желанието й да привлича марки, които носят нещо ново в търговския център. „Изключително избирателни сме в процеса на отдаване на площите под наем, искаме не просто да запълним мола на 100%, а да създадем правилния микс от наематели. Но това отнема време“, отбелязва тя.