IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Стара железопътна линия в София става велоалея в паркова среда

Проектът може да се реализира още през следващата година

14:04 | 13.09.19 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Pixabay.com</em></p>

Снимка: Pixabay.com

Кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова, министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков и главният архитект на София Здравко Здравков представиха на брифинг днес трасето на велосипедната алея от ВТУ "Тодор Каблешков" до гара "Пионер". Цялата територия е собственост на НК "Железопътна инфраструктура".

По думите на Фандъкова това е един труден проект, но изключително важен и знаков за града. Той е с площ над 60 дка и дължина над 3 км. Тя благодари на министър Желязков за предоставянето на инфраструктурата за този зелен ринг, чиято цел е всички квартали на столицата да имат връзка с парковете на града, като се използва трасето на излязлата от експлоатация жп линия за развитие на веломрежа. Идеята е от началото на велоалеята в район "Слатина" до гара "Пионер" да се се създадат велосипедни връзки за зала "Армеец".

Росен Желязков информира, че планът се изготвя и скоро ще бъде представен за обществено обсъждане. Когато той влезе в сила, Столична община ще може да претендира за придобиване на имота, а то ще стане факт с решение на Министерския съвет. 60 на сто от тази територия ще бъде за озеленяване и ще служи за придвижване с всички немоторни превозни средства, подчерта министър Желязков.

Арх. Здравков представи детайлно проекта на цялото трасе, като подчерта, че то е проучвано дълго време. Връзката с парк "Борисова градина" ще стане чрез бул. "Симеоновско шосе".

Изграждането на велоринга, който обслужва южните части на София, е предвиден с план-схема на велосипедната мрежа към действащия Общ устройствен план на София. Извършени са проучвания на възможните трасета за велосипедна връзка на зала "Арена Армеец", Софийския метрополитен и велосипедната мрежа на Борисовата градина.

Трасето е разделено на два подучастъка, всеки от който се характеризира със специфични проблеми за решаване по отношение напречни връзки с околните територии, съществуващи пешеходни и транспортни подходи, терен и възможност за съвместяване на велосипедна алея с паркова пешеходна алея, за да се постигне възприятие за линеен парк, обясни арх. Здравков.

Първият подучастък започва от гара "Пионер" до тунела на "Цариградско шосе", а вторият - от тунела под "Цариградско шосе" до действащата регулация на "Източната тангента".

Велоалеята е ситуирана по следата на напълно демонтираната жп-линия и следва плавния наклон на съществуващия терен, като по този начин се осъществява връзка с изградената улична мрежа и съществуващата инфраструктура, обясни арх. Здравков.

По думите му проектът може да се реализира още през следващата година. Поради ранната фаза на проектиране все още няма определен бюджет на проекта.

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:47 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 5 rate down comment 2
Protokol
преди 5 години
Досега трудното беше да се махнат магазините на гара Пионер ...Дори министър Московски не можа да се пребори - въпреки, че беше обещал публично...После зацикли един проект за трамвайна линия през парка и през Дианабад... Оказа се, че живущита спънаха "усвояването" на двайсетина млн. ...Нищо лично -всичко се прави за човека ,.... но ние го знаем кой е човека ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 20 rate down comment 4
4i40
преди 5 години
Кое му е трудното на този проект....? Махат се линиите и се отъпква трасето ...( желязото се връща и с него се финансират СРР )пп Да *** и неграмотната кметица...Всичко е трудно и всичко е много скъпо ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още