Южноафриканският фонд за инвестиции в недвижими имоти Hyprop Investments, който е собственик на търговския център The Mall на бул. „Цариградско шосе“, планира да осъвремени и преустрои зоната за хранене с възможно привличане на нови наематели, става ясно от отчета му за първото полугодие.
Hyprop придоби The Mall през 2017 г. в сделка за 176 млн. евро.
През юни приключи разширяването на търговския център, което прибави 12 хил. кв. м към площта му и 40 нови магазина, а стойността на инвестицията беше близо 24 млн. евро. Така общият брой на търговските обекти в мола достигна 222, което го превръща във втория по големина търговски център в България с площ от 62 хил. кв. м след Paradise Center на бул. „Черни връх“.
Разширението е прибавило портфейл от разнообразни брандове към The Mall, включително съвременен супермаркет Billa, един от първите магазини на Pepco в София, книжарница Ciela на две нива, обект на скандинавската компания за търговия със стоки за дома Jysk и реновиран детски магазин Hippoland, съобщава Hyprop. Освен това полската модна компания LPP откри през август най-големия си магазин Sinsay с площ от 900 кв. м в София.
Разширението обаче е увеличило дела на незаетите площи в The Mall, които към 30 юни са 2% и са над средното ниво от 0,5% за притежаваните от Hyprop активи в Южна Африка и Централна и Източна Европа. The Mall е единственият търговски център на компания в ЦИЕ, който не е изцяло запълнен. Тя притежава още два обекта в Загреб, един в Белград и един в Скопие.
Hyprop Investments притежава чрез британското дружество Hystead Limited 60% от активите в Централна и Източна Европа. Останалите 40% са за партньора му в региона PDI Investment.
Към 30 юни портфейлът с инвестиционни имоти на Hyprop в Централна и Източна Европа се оценява на 795 млн. евро при доходност от 8%. Компанията съобщава, че средата в региона остава благоприятна, като всичките й обекти са постигнали ръст на нетната оперативна печалба, без да посочва конкретни данни за отделните търговски центрове. Средната гъстота на търговските обекти в портфейла й е нараснала с 3,7% на годишна база.
Печалбата на Hyprop за първото полугодие възлиза на 6,8 млн. евро и намалява чувствително спрямо 154 млн. евро през същия период на миналата година главно заради по-слабото представяне на търговските центрове в Южна Африка. Приходите от инвестиционните й имоти възлизат на почти 197 млн. евро.
Южноафриканският фонд е взел решение да се освободи от активи в Субсахарска Африка и да рефинансира деноминиран в долари дълг с деноминиран в рандове дълг. Тя очаква това да се отрази негативно на печалбата, която ще бъде разпределена между акционерите през тази и следващата финансова година, след което очаква тя да започне да расте.
Към 30 юни портфейлът с търговски центрове на Hyprop в Южна Африка и Източна Европа се оценява на 3,1 млрд. евро.
преди 5 години Те хубаво го разшириха, но няма хора - никой не влиза в обектите на най-ниското ниво, само в Билла се пазари.. И да оправят тоалетните - най-мизерните от всички молове.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Абе да вземат да оправят тоалетните, че е голяма мизерия там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар