Компанията „Родна земя холдинг“ иска да придобие веригата за бързооборотни стоки „Хит Хипермаркет“, става ясно от съобщение на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).
„Хит Хипермаркет“ е германска семейна компания за търговия с ежедневни потребителски стоки и отдаване под наем на търговски недвижими имоти. Тя откри първия си магазин в София в „Младост“ през 2004 г., а една година по-късно отвори врати и вторият й обект в „Люлин“. Тя има 179 служители. През 2016 г. „Хит“ регистрира загуба от 1,1 млн. лв., но година по-късно успя да намали загубата си до 242 хил. лв. , а приходите й нараснаха с 3% до 35,2 млн. лв.
Дейността на „Родна земя холдинг“ е свързана с търговия с природен газ, бизнес със зърно, земеделска земя, фотоволтаични проекти, управление и продажба на недвижими имоти. През 2015 г. компанията придоби мажоритарен дял от Хедус АД, притежаващо 100% от капитала на BauMax България – най-голямата търговска верига от типа „направи си сам“ у нас.
КЗК съобщава, че се очаква сделката да окаже въздействие върху търговията на дребно с ежедневни потребителски стоки (хранителни и нехранителни) и отдаването под наем на търговски недвижими имоти. Всяко трето заинтересовано лице може да предостави информация или да изрази писмено становище относно сделката и въздействието, което тя може да окаже върху ефективната конкуренция на съответните пазари в страната, в 7-дневен срок, който започна да тече от вчера.
КЗК ще се произнесе с окончателно решение след извършване на цялостна оценка на сделката.