Архитектурното развитие на София е много пряко свързано с обществения градски транспорт и в частност метрото. Подобно мнение сподели управителят на „Иво Петров Архитекти“ арх. Цветан Петров за предаването „ИмоТиТе“ с водещ Христо Николов.
„Фокусът на строеж в Южна София е благодарение на метрото. С развитието му се променя градът и желанията на хората, които живеят в него“, коментира експертът.
Наскоро бе представена проектонаредбата за естетическия градоустройствен план на София, което е страхотна новина, според архитекта. Той е на мнение, че подобно нещо трябваше да се случи преди повече от 20 години.
„София трябва да следва примера на градове като Виена и да замени сегашните павета с гранит, защото ремонтите няма да се правят на всеки 15 години, а на 20-30, че дори и 50 години. В краткосрочен план звучи скъпо, но визията на града ще се подобри значително и то за доста по-дълъг период от време“, категоричен е Петров.
Мнението на обществото у нас е, че „небостъргач“ е сграда над 50 метра височина, но от архитектурна гледна точка това са по-скоро сгради над 100 метра, уточнява архитектът. Той е на мнение, че столицата няма нужда от подобно строителство, но също така направи любопитно изказване за обезпечаването на високото строителство.
„Високите сгради, според мен, трябва да са фокусирани около централните булеварди. За целта трябва да имаме развит градски транспорт, а не да осигуряваме паркоместа“, посочи още Петров.
Още от разговора вижте във видеото.


Василев успокои, че удължителният бюджет не представлява риск за пенсиите
Неефиктивност в болничната система - ето колко пари губят лечебните заведения
Резервният вратар на Спартак Варна Илия Шаламанов-Тренков напусна отбора
Изпълнителното бюро на БСП подава оставка, но без председателя Атанас Зафиров
Заради еврото: Започва техническа адаптация на машините за билети във Варна
ЕС отменя забраната за нови коли с ДВГ
Вл. Владимиров: Преходът завърши, а балканските политици се правят, че не виждат
Фарли: Ford тръгва към печеливши коли
ОИСР очаква 3,2% ръст за годината
ОИСР очаква AI инвестициите да продължават да растат
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Електрическият кросоувър на Bentley ще повтаря Porsche Cayenne
Най-добрите и най-лошите подаръци, които някога сте получавали
Бистришките тигри на Бойко Борисов фалираха
Патриарх Кирил: Руснаците да благодарят на Бог за Путин и за всичко, което Русия извършва
Слънчево и тихо ще е в сряда, в равнините ще има мъгли
Бен Афлек - на пиеса с двете си бивши съпруги