В създаването на бъдещите бизнес зони трябва да има устойчивост, а не кратка реакция на пазарното търсене. Това каза главният архитект на София Здравко Здравков на конференцията „Инвестиции в офиси и работно пространство“, организирана от Градът Медиа Груп.
Здравков посочи, че в момента бизнесът е съсредоточен около Цариградско шосе, в района на летището и Бизнес парка в „Младост“, но градът все още има потенциал за развитие на Изток и Север, преди да поеме към периферията.
„Трябва да помислим за създаването на подходящата инфраструктура и съответния микс от функции – жилищни и офис сгради, така че тези зони да работят 24 часа в денонощието, седем дни в седмицата“, каза главният архитект.
Една от зоните, която предизвиква голям инвеститорски интерес в момента, е „Кремиковци“, като Здравков съобщи, че до средата на април ще стане ясно дали там ще бъде привлечен голям инвеститор.
По думите на главния архитект, въпреки че за момента липсватза законови регламенти за микса от функции, пазарът сам е успял да балансира жилищното и офисно строителство. Той даде за пример „Хладилника“, една от най-привлекателните за инвеститорите бизнес зони, където се очаква да живеят 12 хил. души, а 15 хил. души ще работят там. Все още обаче липсва социална инфраструктура – детски градини, училища.
„Трябва да се намери инструмент чрез законова мярка или разговори със собствениците да разрешим този проблем“, посочи Здравков.Според него правилният модел би бил комбинация между задължителни регламенти за зони със смесени функции и за коефициент на интензивност на застрояването.
„С рекордния бюджет на София от 800 млн. лв. тази година се стремим да осигуряваме изпреварващо развитие чрез ефективни разходи“, каза Николай Стойнев, заместник-председател на Столичен общински съвет (СОС). По думите му, макар че тръгва от ниско ниво, столицата е сред лидерите в Европа по ръст на БВП и развитие в последните години.
Стойнев посочи и някои от приоритетите на Столична община за развитието на града тази година. В областта на транспорта и транспортната инфраструктура е планирано закупуването на още 60 автобуса, с което ще бъдат подменени 90% от автобусите на градския транспорт, а средната им възраст ще бъде шест години.
80% от тролеите също са подменени, предстои и закупуването на 13 трамвая, както и ремонт на трамвайната линия по бул. „Цар Борис III“. Работи се интензивно и по третата линия на метрото, като до края на годината се очаква да бъде завършен участъкът от парк „Заимов“ през „Орлов мост“, НДК и „Красно село“.
Всички улици по линиите на третия лъч на метрото основно се реконструират с оглед създаването на нова среда, посочи Стойнев.
Планирани са сериозни инвестиции и в екологията и чистотата на въздуха в града. Над 20 млн. лв. ще бъдат вложени в зелената система и реконструкцията на големите паркове.
„Реконструират се алеите на Западен парк, Южен парк и Северен парк, в парк Възраждане ще се появи нов аквапарк и там за първи път ще бъде оползотворена минералната вода. Продължаваме реконструкцията на минералната баня в Банкя при спазване на всички предписания за паметниците на културата. Предстои ремонт на банята в „Овча купел“, разказа Стойнев.
Един от най-сложните проблеми, с който се сблъскват градските власти при изграждането на инфраструктурата, е свързан с отчуждаването на терени, като в последно време е възприет вариант със замяна на терени, предназначени за публични функции, срещу терени на общината, посочи заместник-председателят на СОС.
преди 5 години "Той даде за пример Хладилника, една от най-привлекателните за инвеститорите бизнес зони, където се очаква да живеят 12 хил. души, а 15 хил. души ще работят там. Все още обаче липсва социална инфраструктура детски градини, училища, болници."Ако действително е казал, че там няма болници, то не си познава града. Само на първо четене - Токуда, Лозенец и Вита. Иначе Хладилника има шанс да стане първата жилищно-офисна зона с адекватно и модерно планиране, почти от чертеж. Дано се случи, защото положителен пример е силно нужен, за да се промени пълният хаос в градското развитие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар