За първите 10 дни от старта на уеб сайта www.bgtoll.bg са продадени 3247 електронни винетки, които влизат в сила от 1 януари 2019 г. Стойността на продадените до момента е-винетки е 300 973 лева, съобщават от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
От тях най-много – 3025 за 293 425 лв., са годишните електронни винетки за леки автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 тона.
Интерес има и към новата уикенд винетка, която се въвежда от 1 януари 2019 г. Продадени са 32 такива за леки автомобили, както и 100 седмични, 36 месечни и 7 тримесечни електронни винетки за леки коли.
За тирове с обща технически допустима максимална маса над 12 тона са продадени 31 електронни винетки, като най-много са месечните – 20 на обща стойност 2760 лева.
Осем са купените електронни винетки за тежкотоварни автомобили с обща технически допустима максимална маса от 3,5 тона до 12 тона и автобуси. Също осем са и продадените винетки за ремаркета на леки автомобили.
Най-много електронни винетки са продадени чрез уеб сайта www.bgtoll.bg – 1821 на обща стойност 167 931 лв.
От 17 декември до днес са конвертирани към електронни винетки 30 400 хартиени винетни стикера. На сайта www.bgtoll.bg може да бъде направена справка в реално време дали подадената информация за конвертиране към електронна винетка е обработена и преобразувана ли е винетката.
От АПИ напомнят, че шофьорите, на които до края на 2018 г. им предстои пътуване и в момента нямат валиден стикер, могат да купят предпочитаната хартиена винетка и ако нейната валидност изтича през 2019 г., не е задължително да я конвертират в електронна.
Това е препоръчително и се прави за удобство при пътуването. Задължително изискване е хартиеният стикер да остане залепен на предното стъкло на автомобила до края на неговата валидност.