През 2019 г. ще бъдат ремонтирани общо 1214 км пътища в страната за около 930 млн. лева, като повечето ще са третокласни. Общо около 8000 километра третокласни пътища се нуждаят от ремонт и реконструкция. Това каза в рамките на днешния парламентарен контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, цитирана от БТА.
Тя отговори на въпрос на народния представител Дора Янкова относно политиката на правителството за строителството, реконструкцията, рехабилитацията и стопанисването на републиканските пътища - трети клас.
До въвеждането на тол системата Агенция "Пътна инфраструктура" разчита най-вече на средствата от бюджета, посочи Аврамова.
През август тази година е направена инвентаризация на пътната мрежа в страната. Според данните от 11 530 км третокласни пътища 930 са в отлично състояние, 2700 км - в добро състояние, 2560 км са в задоволително състояние, 1610 км в незадоволително и 3730 километра са в лошо състояние.
Предвидените средства за зимно поддържане през този сезон са 60 млн. лв., каза министърът на регионалното развитие. Изготвен е план за дейността на АПИ по осигуряване на зимното поддържане на републиканската пътна мрежа през сезон 2018-2019 г. Извършена е проверка на наличните количества материали по пунктове и бази, съобщи Аврамова, цитирана от агенция „Фокус“. Със заповед от октомври 2018 г. е създаден междуведомствен щаб с цел подобряване на координацията между институциите за осигуряване на проходимостта през зимния сезон.
В зависимост от ситуацията могат да бъдат въвеждани за ограничения за движение на различни категории моторни превозни средства или пълна забрана за движение за определен период от време в отделни участъци или направления, допълни министърът. По думите на Аврамова има сключени 27 договора за текущо и превантивно зимно поддържане, като тези, които изтичат през зимния период, имат подготвени анекси.
преди 6 години Даже и да си изпълнят планът и да ремонтират всичките 1214км. то пак е твърде малко. 20 000км е длъжината на цялата пътна мрежа в България даже пътищата да се строят по топ стандарти то пак поне веднъж на 10 години трябва да им се прави ремонт а с планираното темпо ще са нужни 17 години докато се ремонтира цялата пътна мрежа и това ако всичко се изразходва по предназначение... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Нали не си мислите, че съществува политик на света, който да живее от официалната заплата ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Лошо няма, нека надписват човекочаса и гориво. Въпросът е поне да мятат песок и да пускат греблото, та криво лево да мърлят нещо.Че то иначе навсякъде се краде, по тая схема. Нали не си мислите, че някъде по света фирмите печелят обществени поръчки, от които след приспадане на всички разходи за шефовете ще им остава по една заплата/месец? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Колко от тия милиони ще бъдат откраднати с измами по документи чрез занижени количества и качества на материалите, надписване на мото и човекочаса и т. н.? Колко комисионни ще се приберат от дадените поръчки на "наши фирми" с "наши хора"? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години айде на бас че няма да се случи това отговор Сигнализирай за неуместен коментар