Преминаващите през Пловдив влакове ще могат да развиват скорост до 130 км час през 2021 г. По план през 2020 г. Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) трябва да започне строителството на нов автомобилен подлез, през който да бъде насочен трафикът в района. Модерното съоръжение ще бъде изградено под Централната гара в града.
Проектът обаче предизвика недоволството на част живеещи, чиито имоти ще трябва да бъдат отчуждени, съобщи БНТ.
Отделно ще се наложи и събарянето на бетонния мост, който осъществява сега автомобилната връзка на район „Южен“ с центъра. През 2021 – 2022 г. бетонният мост трябва да остане в историята.
Хората от кв. „Кючук Париж“ са недоволни, тъй като това е основната автомобилна връзка до техния район.
Новият проект ще засили скоростта на влаковете, но ще засегне бул. „Васил Априлов“ и бул“. „Македония, а новият подлез ще струва 45 млн. лв. и ще бъде четирилентов.
Проектът не е съобразен със социалното и психологично състояние на живеещите в южния район. Предлагат се решения, свързани с отчуждаване на домовете, заяви Никола Пенчев, един от гражданите, обявили се против проекта.
На всеки етап от проекта ще има публични обсъждания, обеща кметът Иван Тотев. Той коментира, че работата по общия устройствен план е започнала през 2004 г., така че новата пътна връзка не е станала известна отскоро.
Проектът затвърждава Пловдив като жп възел и разстоянието до София ще се изминава за по-малко от час, изтъкна кметът.
Преди разрушаването на моста ще бъдат изградени връзките, които ще го заместят, обеща Красимир Папукчийски, директор на НКЖИ.