Агенцията по вписванията ще реализира обществена поръчка за извършване на анализ на текущото състояние на архивите и на процесите по цифровизация, съобщи правителствената пресслужба.
Обхватът на обществената поръчка включва извършването на детайлен анализ на данните в информационната система на Имотния регистър, както и информацията, налична само на хартиен носител в 113-те служби по вписванията.
В подсистема „Имотен регистър“ на интегрираната информационна система за кадастър и имотен регистър се предвижда да бъдат извършени дейностите по осигуряване на поддръжка, повишаване ефективността на служителите, повишаване сигурността на информацията и оптимизиране на работния процес.
Агенцията по вписванията е стартирала и проект по Оперативна програма „Добро управление“ - „Надграждане на имотния регистър за интеграция с кадастралния регистър и предоставяне на допълнителни е-услуги“. Предвижда се чрез него да бъдат реализирани минимум девет нови електронни услуги.
Агенцията е започнала и разработването на проекти на Наредба за двустранната връзка и обмена на данни между кадастъра и имотния регистър и проект на Наредба за създаване, поддържане и ползване на информационните системи за кадастъра и имотния регистър, както и за прекия достъп до данните в тях.
На днешното си заседание правителството прие Програма за дейността по създаване на кадастъра и имотния регистър през 2018 г., както и Отчет за дейността по създаването на кадастъра и имотния регистър през 2017 г.
Сред приоритетните цели за 2018 г. на Агенцията по геодезия, картография и кадастър (АГКК) са изработване на кадастрална карта и кадастрални регистри (КККР) за неурбанизираните територии, възлагане създаването на нови КККР, подобряване на качеството на кадастралната карта и кадастралните регистри, както и качеството на предоставяните кадастрални услуги и поддържане и развитие на информационна система на кадастъра.