Международната верига InterContinental влезе и официално в България, след като петзвездният хотел Intercontinental Hotels&Resorts беше представен официално на медийно събитие във вторник. Сградата на хотела на площад „Народно събрание“ 4, където преди се намираше хотел „Радисън“, е изцяло реновирана, изградено е и ново крило с допълнителни 54 стаи.
Хотелът ще разполага с общо 194 стаи и 37 апартамента, оборудвани с последни технологии и модерни удобства. Цената на нощувка е между 180 и 200 евро без ДДС. „Идеята е да поставим София на картата на луксозните пътувания“, каза Анджело Зукала, генерален мениджър на InterContinental Sofia. Хотелът разполага също с пет конферентни зали с общо заседателно пространство от 645 кв. м, както и с уютен ресторант Floret Social Lounge and Bar.
InterContinental Sofia е част от InterContinental Hotels Group (IHG), която към момента има 5367 хотела в сто страни. Първият хотел на веригата е открит през 1946 г. в Бразилия. Към момента InterContinental Hotels Group разполага с 15 бранда, като последният от тях, Godo, е бил представен само преди два дни.
Хотелът в София ще има 150 служители, или двойно повече в сравнение с „Радисън“, като те ще осигуряват 24-часови услуги. Intercontinental ще бъде първият хотел в столицата, който ще предлага услугата консиерж, като за целта е ангажиран шеф-консиерж от Godo. „Целта ни е да привлечем заможни пътуващи от цял свят“, обясни Зукала.
Той допълни, че IHG е решила да навлезе на българския пазар, защото в последните две години София се превръща в популярна туристическа дестинация. „София се разраства много и привлича все повече инвеститори. Хотелиерството е конкурентен пазар, но това е добре, тъй като повече световни марки ще дойдат тук, а това ще повиши качеството на услугите“, заяви Зукала.
Хотелът е собственост на Галакси Инвестмънт Груп чрез Интерхотел Гранд – Хотел София, която отговаряше и за хотел „Радисън“. Срокът на договора на IHG със собственика е десет години с възможност за удължаване. Зукала обясни, че това е стандартна практика на веригата, която дава възможност на собственика на сградата и на бранда да работят заедно и да проучват бъдещи възможности.
Той допълни, че в момента се обсъждат възможности за присъствие на други брандове на IHG извън София, особено на бутикови хотели като Indigo, без да разкрива повече подробности.
Хотел „Радисън“ беше придобит от бизнесмена Спас Русев през 2012 г. Година по-късно той купи и „Хилтън“, но го продаде през 2015 г., когато придоби и БТК. Начело на дружеството „Интерхотел Гранд Хотел София“ стои синът на Спас Русев – Евгени Русев.
InterContinental Hotels Group е поредната луксозна верига хотели, която стъпва на българския пазар. През 2020 г. се очаква да отвори врати първият хотел Marriott в София, а догодина ще се появи и първият хотел Hayatt.