Около 100 млн. лв. годишно се дават за запълване на дупки по пътищата в страната. Това каза в ефира на bTV регионалният министър Николай Нанков.
По думите му 40-50 млн. лв. на годишна база са нужни за републиканските пътища и още толкова за общинските.
Според него този неефективен и неустойчив метод за ремонт на пътищата трябва да бъде прекратен и се търси дългосрочно решение.
„30 години политиката е била дупките по пътищата да се пълнят със студена смес след края на зимния сезон и в есенно-зимни условия отново да „цъфнат”, каза министърът. Той увери, че се търси вариант за кардиналното решение на проблема.
„Фигуративно“ сме поставили чиновник до всяка дупка, коментира още Николай Нанков. Той отчете, че 8 хил. км от 20 хил. км републикански пътища са в лошо или много лошо състояние, а същото важи и за над 12 хил. км от 20 хил. км общинска пътна мрежа.
Нанков допълни, че в момента на годишна база около 400 км се рехабилитират напълно.
Той обясни, че освен средства от тол системата и от бюджета пари за пътни ремонти ще се търсят и от нов фонд, свързан с пътната безопасност, който ЕК създава. „С въвеждането на тол системата нашите прогнози са с 3-4 пъти по-голям обем от пътища на годишна база [да бъдат ремонтирани]. Така че за около 6-7 г. ще сме готови с пълна рехабилитация“, каза Нанков.
Той съобщи, че във вторник предстои да започне строителството на магистрала „Хемус” от Ябланица до пътен възел „Боаза” (10,3 км), като се похвали, че срокът за изпълнение от 2 години ще бъде съкратен на година и половина.
„Участъкът от 16 км от Белокопитово до пътен възел „Буховци” в момента се проектира, довършваме проекта до 2 месеца и стартираме със строителството. Там има избран изпълнител“, каза още Нанков.
По думите му срокът за тази отсечка също ще бъде съкратен до година и половина, като обаче това няма да е за сметка на качеството.
Министърът обяви, че в момента се проектира трасето от 52 км до разклона за Ловеч и Плевен. „Почти сме готови с проектите, заради атмосферните условия бавим леко геологията. В настоящия проект няма да бъдат налични 3 тунела и 17 други инженерни съоръжения. С новото проектиране пестим около 350 млн. лева на държавния бюджет“, посочи още Николай Нанков.
преди 6 години Нищо не даваш, Нанков.Само преразпределяш.Народът даваме за винетки над 300милки годишно, отделно по акцизите на горивата се събира много повече. Давал... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Значи 10км. на Хемус ускорено за 1.5г.Като гледам за да се завърши Хемус остават около 300км, с тази скорост ако се строи и от двете страни едновременно, значи кажи речи 4-5 петилетки и ще е готово. Не че ще има значение, защото дотогава в изостанала северна България едва ли ще има много хора. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Давали били пари! Докато не дойде Комисията Калашников няма да се оправите!!!Идва горещия асфалт с камиона, ама трябва да изстине, че тия си правят почивчица, пафкат цигарките и си правят лаф моабет!После изровили 3-4 санта някакви парченца, слагат студения асфалт (често на мокра дупка), трамбоват и..... след 3 месеца ЗЕЙНАЛА по-голяма дупка! отговор Сигнализирай за неуместен коментар