Веригата супермаркети Т-Маркет – една от активно разширяващите се търговски вериги в България, планира експанзия в Бургас.
От обявление, публикувано в регистъра на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), се вижда, че собственикът на веригата - „Максима България“, част от литовската „Максима Групе“, иска да придобие до четири магазина на територията на община Бургас на „Атанас Пламенов – 2016“ ЕООД.
Т-Маркет към момента има общо 64 работещи магазина в страната. Най-голяма е концентрацията на обекти на веригата в София – 35. Преди дни веригата откри свой обект в Костинброд.
Активна експанзия Т-Маркет предприе след 2015 г. През миналата година веригата придоби 12 от магазините на дискаунтъра Penny Market на REWE, който напусна българския пазар през 2015 г., както и още два други обекта. „Максима България“ успя да купи и няколко от магазините на търговската верига „Европа“ на бизнесмена Христо Ковачки, който реши да се откаже от бизнеса в сектора на търговията на дребно.
Веригата купува и отделни по-малки магазини в различни градове на страната.
"Максима България" оперира в страната от 2005 г. В Бургас Т-Маркет все още няма открити обекти. Магазините на веригата не са представени и във Варна, Русе, Стара Загора и други от големите градове в България.
Експанзията на търговската верига дава резултат. За 2016 г. компанията отчете над 22% ръст на оборота в България до 88,4 млн. евро (почти 173 млн. лева) спрямо ръст от 0,4% средно за цялата група.
България е и пазарът с най-бърз ръст на оборота на компанията.
„Максима Групе“ инвестира в експанзия на магазините си не само в България, а и в останалите страни в Източна Европа, в които присъства. Наскоро групата обяви, че започва преговори за придобиване на полската Emperia Holding S.A., която оперира веригата Stokrotka в страната.
В момента „Максима Групе“ контролира освен българския бранд Т-Маркет и веригите Maxima в Балтийските страни, Aldik в Полша и онлайн магазинът Barbora.