Министерството на туризма рекламира българските къмпинги на международни изложения. Това става ясно от писмен отговор на министъра на туризма Николина Ангелкова на въпрос на депутата от Реформаторския блок Петър Славов.
Отговорът е публикуван в сайта на Народното събрание.
България ще участва на две специализирани изложения в Германия – едното е Touristik&Caravaning и се провежда всяка година в Лайпциг през втората половина на ноември, а другото – Caravan. Motor, Touristik (CMT), което се провежда в Щутгарт.
„Изпълнявайки ежегодно годишната програма за националната туристическа реклама, Министерството на туризма има за цел налагането на България като разпознаваема и привлекателна целогодишна туристическа дестинация, което е от стратегическо значение за устойчивото развитие на българския туризъм“, посочва се в отговора на Ангелкова.
Тя допълва, че министерството се стреми да разшири присъствието ни на целевите пазари чрез диверсификация на туристическия продукт.
Министърът разяснява и маркетинговите дейности, планирани от ведомството – онлайн, телевизионна и печатна реклама, публични и медийни събития, журналистически турове, участие в изложения, съвместни кампании с туроператори и т.н.
Славов отбелязва във въпроса си към министъра, че през последните години се наблюдава бум в почивките на палатки, каравани, бунгала и т.н. Същевременно делът на чуждестранните граждани, които посещават българските къмпинги, не е висок, посочва депутатът. Според него основната причина за това и слабото им отразяване и оскъдната информация за тях.
Петър Славов дава и пример с гида за къмпингите в Европа на германския автомобилен клуб ADAC. В него присъстват само 7 български къмпинга, но без снимки и допълнителна информация, например отзиви на туристи.
Същевременно в същия гид Хърватия и Гърция са представени с по около 100 къмпинга. Румъния и Черна гора също са представени по-достойно, смята Славов.