Центърът на София да се насити с хора, а не с автомобили, планира новият главен архитект на София Здравко Здравков. Днес той представи приоритетите си като главен архитект на София на пресконференция в Столичната община, предаде БТА.
В основата на концепцията на арх. Здравков стои превръщането на София в зелен град чрез развитие на столицата в три основни направления. Първото е мобилност и промяна в модела на придвижване от врата до врата с лек автомобил. Това ще стане чрез изграждане на качествени трасета на обвързана велосипедна мрежа, която осигурява безопасност при придвижване в града.
Втората стъпка по думите на Здравков е развитие на градския транспорт чрез система от интегрирани спирки, които да обвързват всички видове наземен и подземен транспорт. Такава спирка има на Централна гара, а когато бъде завършена третата линия на метрото, ще има и в кв. "Горна баня".
По думите на Здравков другата основна стъпка за обезсърчаване на столичаните за ползване на личните автомобили е изграждането на още буферни паркинги. Това ще позволи на хората да оставят автомобилите си в периферията на града и да се придвижат с градски транспорт до центъра. Целта е да се освободи историческият център за велосипедно и пешеходно придвижване, да се създаде нова градска култура за ползване на обществените пространства, които да се наситят с хора, посочи главният архитект.
Здравков планира да създаде в направлението "Архитектура и градоустройство" Звено за жилищна политика, което да продължи програмата за енергийна ефективност. Звеното ще се занимава и с изготвянето на система за определени цветови решения на сградите в централната градска част.
Здравко Здравков смята да организира "експертна банка" в помощ на работата на главния архитект за обслужване на инвестиционните инициативи на общината. В банката ще участват експерти, предложени от браншовите и неправителствените организации, които ще работят в полза на устройственото планиране и инвестиционното проектиране.
Главният архитект предвижда и промени в наредбата за обществените обсъждания. Подробните устройствените планове например ще бъдат видни на страницата на общината. Обществените обсъждания ще се правят в извънработно време, за да е удобно на гражданите.
Ще бъде създадено и Звено за опазване на недвижимото културно наследство. Здравков обясни, че от компетенциите на НАГ е с административни мерки да задължи собствениците да поддържат сградите в добро състояние.
преди 8 години Здравко - това с велосипедите много се оакахте:( През ден ги дават що за дивотии са сътворили. Сега да те разбирам пак ще дадем едни пари на едни хора да си ги оправят??? Велоалеи по пътното платно?? Каде го видяхте това?? Пообиколил съм тук-там и всичките са на тротоарите. Ама на хората тротоарите са им скосени към улиците - за инвалиди, майки с колички, велосипедисти. А тук - едни хора взеха едни пари!!! Докато така я карате с нашите пари няма как да стане! Все един ден ще ни писне и ценните жълти павета ще литнат към Московска. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Да сте забелязвали как нашите модерни спирки казват след колко мин ще доиде транспорта??? Във всички нормални държави е следното - автобусът ще дойде след 5 мин. След 5 мин автобуса отваря врата пред теб. У нас - трамваят ще дойде след 3 мин. След 3 мин - показанието се сменя - ще е след 2мин. и те така докато дойде :) От 3мин се налага да чакаш 10 примерно. Само една молба - новите социални жилища , ако може в Бояна , Драгалевци - че в нашият квартал вече няма място за индийци. Квотата е запълнена. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години мм да видя новия главен архитект, колко междублокови градинки ще одобри за нови строежи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Преди 25 год си е бил зелен град, демокрастите го усраха ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години фирма за потребителска електроника отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години па да, на газ е доста по екологично ... само ЦеО2 и вода пуска ... кво против имаш ? а колелото е вредно за здравето. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години че София по принцип е доста зелен град ... само отучете хората да паркират по градинките че свалят тиня по улицата отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Добре звучи. Ама първо новия архитект да иде на Лъвов мост да види нещото там, после да проповядва. Пълно е с подобни.. неща, пример за добре пръснати пари. А да, и да върне билетките на 1 левче, инак не коли - камиони ще гледа из центъра! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Движим се с автонобил оти съм гъзар! Гоуфо от 92ра е по-евтин от коуеуо а на светофара ги кинем! Не моа разбера некви дyпeтa ми се праат нещо с коуеуа. Коуеуа карат само дyпeтa и мизepницитe. A метрото мноо скъпу.. един и шеесе че стане, Тва са две кила газ че се возим 3 дена отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Интересно ми е това със зеления град, дето отдавна го убихте. А още по-интересно ми е това с буферните паркинги, не че няма да помогнат, но не мисля, че ще е значително. Аз се предвижвам в София с лек автомобил, защото редовно трябва да сменя поне два транспорта за стигане до дадена точка. Другите основни причини, коитж са ми познати - завеждането на децато до детска градина/училище и офисите с лош или липсващ градски транспорт. Би ми било интересно да се направи едно проучване защо се движите с автомобил, а не градски транспорт или колело, за да се види какво реално трябва да се прави. отговор Сигнализирай за неуместен коментар