IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лидл България с 26% ръст на приходите за 2014 г.

Дружеството успява да свие загубата си с 18% от 33 млн. лв. до 27,9 млн. лева

11:59 | 30.10.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Изпълнителният директор на компанията Милена Драгийска &ndash; Денчева. <em>Снимка: Lidl</em></p>

Изпълнителният директор на компанията Милена Драгийска – Денчева. Снимка: Lidl

„Лидл България“ отбелязва ръст от 25,7% на приходите от продажби за 2014 г. на годишна база. За цялата 2014 г. приходите са в размер на 532,9 млн. лева, докато преди година са били в размер на 423,1 млн. лева, показва отчетът на дружеството. За миналата година дружеството успява да свие загубата си с 18% от 33 млн. лв. до 27,9 млн. лева. Тя е свързана основно с разширяване на дейността чрез увеличаване на търговските обекти.

За изминалите от началото на 2015 г. девет месеца „Лидл България“ отбелязва и ръст на лоялните клиенти с 12%, пояснява в прессъобщение компанията. Според нея има и промяна в навиците на пазаруващите в магазините българи.
Един от тях е времето, прекарано в пазаруване във веригата – средно 14 мин., с включено преминаване на каса, което пести време на клиентите. Друг показател е увеличението с 40% за изминалите пет години на средната сума, която клиентите харчат във веригата. 



„Ако в края на 2010 г. години „Лидл България“ обслужваше клиенти, колкото са жителите на един средно голям български град, пет години по-късно вече обгрижваме потребители, равняващи се на един от топ 7 градовете у нас”, казва изпълнителният директор на компанията Милена Драгийска – Денчева.

„Лидл България“ вече има 78 работещи магазина в 41 града и над 1800 служители, като през следващите 18 месеца ще увеличи екипа си с още около 300 служители. За изминалите 5 години „Лидл България“ разширява съвместната си дейност с над 40% от българските доставчици в различни стокови категории, като всеки девети производител получава и шанс за износ на стоките си извън България. Към момента компанията реализира износ на млечни продукти – кисели млека, сирена; свежи меса от най-високо позиционираната марка Deluxe, както и хляб и доспатска пъстърва за държави като Гърция, Словакия, Словения, Унгария и др.

Компанията показва и данни за развитието на някои от основните категории продукти. В сравнение с 2011 г. в момента най-голям ръст бележи сегментът „Зеленчуци“, като повишението със 116% се дължи както на увеличение на оборотите, така и на по-голямото разнообразие на предлаганите стоки – над 100 продукта. Отчита се ръст и при плодовете с 24%, печивата  - с 23%, пресните меса – с 20%.

За изминалите пет години компанията е реализирала инвестиции за близо 728 млн. лева в земя, сгради и оборудване и е платила сумарно за периода 2010 – 2015 г. близо 270 млн. лева данъци към държавата. 7,3 млн. лева са вложени в инфраструктурни проекти в полза на обществото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:05 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още