Имотите или части от тях и вещите, освободени при закриването или преобразуването на държавни и общински училища, детски градини и центрове за подкрепа за личностно развитие, ще се използват за образователни, здравни, социални или хуманитарни дейности по реда на Закона за държавната собственост, по Закона за общинската собственост и според подзаконовите актове по прилагането им.
Това реши днес парламентарната образователна комисия при гласуването на текстове за второ четене от проекта на закона за предучилищното и училищното образование, съобщава БТА.
Депутатите решиха също, че имотите и вещите на закритите или преобразуваните общински и държавни училища, за които обаче в срок от две години няма обществена потребност за използването им за образователни, здравни, социални или хуманитарни дейности, да могат да се използват и за други дейности, но при определени условия.
Първото от тях е да има положително становище на министъра на образованието и науката, изготвено въз основа на оценка на образователните потребности в общината.
Другото условие е свързано с това населените места, в които са закритите училища, да са с население под 5 хил. души.
Народните представители посочиха, че е добре да се даде възможност, ако някъде има искане да се ползват сградите на закритите училища, това да се разреши.
Целта е тези сгради да не се разрушават, защото е много страшно, когато в някои населени места има изоставени училища и детски градини.
Снежана Дукова от ГЕРБ каза, че и сега у нас има градове с над 10 хил. жители, в които има изоставени сгради на отдавна закрити училища.