Най-малко 13 пъти ще трябва да скочи цената за паркиране в синя зона в София заради последната поправка в Закона за движението по пътищата, изчисляват от гражданското сдружение Софийски обществен съвет.
С подмяната на думата „такса“ с „цена“ в последната поправка на Закона депутатите замениха заложения досега административен режим за регулиране на уличното паркиране с търговски, отбелязват от сдружението в съобщение на сайта си.
В резултат търговското дружество, което експлоатира зоните и служебния абонамент в Столична община, вече ще дължи такса за ползване на тротоари, площади, улични платна и други терени за търговска дейност на открито. Към момента тарифата е 1,65 лв./кв. м/ден и 45 лв./кв. м/месец.
По груба сметка за 16 400 паркоместа „Център за градска мобилност“ ЕАД ще трябва да внася в бюджета на общината около 124 млн. лв. на година, изчисляват от Софийския обществен съвет.
При цена от 1 и 2 лева за час паркиране в съответно зелена и синя зона приходите, събрани от търговското дружество през 2014 година, са малко под 10 млн. лв. Това означава, че минимум 13 пъти ще трябва да скочат цените за зоните, за да успява фирмата да внася само таксата към общината, посочва се в съобщението.
С промените, внесени от Реформаторския блок и ГЕРБ, беше решено, че общините вече ще определят цена, а не такса за платено паркиране. Таксата беше незаконна, защото трябва да се определя върху определен разход на общината за паркирането, който не съответства на размера й. Това беше атакувано в съда и платеното паркиране беше обявено за незаконно.
Сега от Софийския обществен съвет питат не е ли по-разумно поправките да отпаднат и да се върне и приложи административният режим.
Гражданите са внесли призив до президента Росен Плевнелиев още миналия понеделник и очакват от държавния глава да наложи вето върху промените в Закона за движението по пътищата.
преди 9 години Гражданите не са виновни за произвола на общинарите, в нормалните държави си паркират пред дома и си имат разрешение от общината за това - и цената на имотите няма никакво значение. Ограничено е паркирането но не и за живеещи в района.Още един стимул за напускане на България - всяка тиква с малко власт решава каквото и скимне и прави гражданите на ***, а те си мълчат като овце. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това, че някой има кола не му дава право да заема безплатно 8-10 м2 метра от най-скъпите имоти в града и да превръща идеалния център на града в един паркинг.Няма нормална държава в света, където уличното движение и паркиране да не е ограничено в идеалния център на градовете!На живеещите в центъра всичко им е на една крачка и изобщо не е задължително да притежават кола!В бедна София на 1000 души се падат 500 коли, а в богатия Лондон на 1000 души има само 300 коли...Богатите лондончани могат да се движат с метро и велосипед, но бедните софиянци е задължително да се движат със собствена кола.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Не ми дреме, че имат коли. Да са мислили с главите си когато са купували имот и да са си купували имоти с гаражи, а не само за копторчето да са мислили. Не 13, а 20 пъти да скочат цените за паркиране. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ти хубаво ги редиш, ама в тоя център живеят хора и имат коли. Разните структурки като Паркинги и Гаражи дори упражняват дейност незаконно - с подкрепата на МВР! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години съгласен съм с MZ/X, само допълвам, че паркирането в София трябва навсякъде да стане платено, т.е центъра да е синя зона, около центъра да е зелена, а всичко останало да е жълта зона. София не е само идеалния център и паркираните коли по улиците трябва да изчезнат навсякъде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години съгласен съм с MZ/X, само допълвам, че паркирането в София трябва навсякъде да стане платено, т.е центъра да е синя зона, около центъра да е зелена, а всичко останало да е жълта зона. София не е само идеалния център и паркираните коли по улиците трябва да изчезнат навсякъде. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Политиците толкова се полакомиха, че не успяха да пресметнат елементарна доходност. И *** им лъсна... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Цените за паркиране в центъра трябва да се вдигат до тогава до като на пазарни начала почнат да се строят подземни и надземни паркинги и след това постепенно трябва да се забрани уличното паркиране в идеалния център на София. отговор Сигнализирай за неуместен коментар