IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Л. Лазаров: Пътният сектор от години е недофинансиран

Заради лошото състояние на пътната настилка от 1 април се въвежда ограничение на скоростта от 90 км/ч в участъци на магистралите

08:31 | 31.03.15 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Л. Лазаров: Пътният сектор от години е недофинансиран

Пътният сектор с десетилетия е недофинансиран - в момента бюджетът на Агенция „Пътна инфраструктура” за ремонт на пътища се пълни само от приходите от винетни такси, съобщи председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров пред „Нова телевизия”.

„В момента приходите от винетните такси са между 200 и 220 млн. лева годишно”, каза той и допълни, че парите от продажбата на винетки първо отиват в централния бюджет и от него към Агенцията се превеждат около половината – 105 млн. лева. 

Същевременно общият бюджет на АПИ е 240 млн. лева – за ремонти и за ново строителство.

Лазаров припомни, че преди десетилетия за пътно строителство са се отделяли милиарди от акцизите на горива.

Неговият коментар беше направен по повод решението в участъци с разрушена пътна настилка по магистралите скоростта да бъде ограничена до 90 км/час. Това ограничение ще влезе в сила от 1 април.

На агенцията не достигат 100 млн. лева, за да се извършат необходимите ремонти на пътната настилка, а проверките показват, че в отделни участъци те са в плачевно състояние, поясни още Лазаров.

Той беше категоричен, че не приема обвиненията, че „асфалтът не се яде”, отправяни по време на предишния мандат на кабинета на Бойко Борисов, и посочи, че всички печелят от добре развитата пътна инфраструктура, която помага за ръста на икономиката.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:13 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

3
rate up comment 3 rate down comment 0
alexx
преди 9 години
"Той (Лазаров) беше категоричен, че не приема обвиненията, че асфалтът не се яде."Боко обаче прегърна този постулат на Станишко, като отказа да финансира ремонта на Тракия и Хемус. Някакви 100 милиона трябват, ама нъц. Сега си карайте с 90 км по уж магистралата. На всеки километър ще има милиционер, за да заработва.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 1
Pyramid
преди 9 години
Чудим се, дали не са поокрали тва-онова ей тъй, между другото? Нали Боко Истината строеше магистралите? Де го, да го видим, за пресните, на по има-няма 3 години, дето вече се разсипват?...а за еврогейците напра'о ни ми съ гувори. Пращайте *** директно у Китай и Русия, да ги шляпам, шляпам, шляпааааммм
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 4
ABBA
преди 9 години
Пътният сектор от години е недофинансиран ... Няма значение, защото:1. Държавата че отхрани още чаавета от люлка до гроб!2. *** ценности са победили тъдява.3. Че наложим още санкции на Русия, че и на Китай, що не приемат *** ценности.4. Журналята че ударят още една шпакла по ?-са за още по-пълна победа!!!5. Боко и плевнята ще сътворят още атракции за чуждите туристи.,6. Народа ще гледа още по-умно и ***.....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още