Служебното правителство има намерение да въведе отново спорната практика обжалванията на отчуждителни процедури да не спират строителството на инфраструктурни обекти. Това стана ясно при инспекцията на строителството на магистрала „Марица“ от вицепремиера и министър на регионалното развитие и инвестиционното проектиране Екатерина Захариева, зам.-министъра Ангел Петров и председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров.
Кабинетът в момента подготвя проект на изменение на Закона на държавната собственост, обяснява Захариева, цитирана от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие. „Това категорично няма да е в ущърб на собствениците на имоти, защото ако им бъдат присъдени по-високи обезщетения, те ще си ги получат заедно с лихвите“, коментира тя.
Такъв проектозакон беше внесен в предишния парламент, но така и не бе разгледан, припомня още Захариева. По думите ѝ, ако в момента този закон беше факт, строителството на всякакви инфраструктурни обекти нямаше да бъде толкова забавено.
Припомняме, че подобни разпоредби бяха въведени преди няколко години от кабинета на Бойко Борисов. През миналата година спорното правило беше отменено от Конституционния съд, а тогавашният регионален министър Десислава Терзиева оцени, че това застрашава около 2,5 млрд. евро от европейските фондове, отделени за пътно строителство.
Магистрала „Марица“ - забавяне заради разкопки и лошото време
Изоставането на строителството през последните месеци се дължи на комплекс от причини, сред които са и лошите климатични условия това лято, стана ясно по време на проверката. „Полагаме усилия да наваксаме изоставането, но това не трябва да бъде за сметка на качеството“, коментира в тази връзка Захариева.
Археологическите находки, заради които части от трасето на Лот 1 (от Оризово до Димитровград) не са освободени за строителство, също бяха посочени като причина за забавянето. Работата по тези участъци ще бъде ускорена и се очаква при добри климатични условия до следващия месец там да бъде положен асфалт.
Все още по трасето на Лот 1 има незавършени отчуждителни процедури, които също забавят строителството.
Трасето на Лот 1 на магистралата е завършено наполовина. Изпълнението на Лот 2 (Димитровград – Харманли) обаче е на 80% и има шанс участъкът да бъде завършен до края на ноември.
преди 10 години Нищо спорно и ненормално няма в предложението! Собствениците на земи с нищо няма да бъдат ощетени ако проектите си вървят, а те имат право по съдебен път да си търсят правата!Абсурд е един или двама души да спират инфраструктурни проекти от национално значение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Това е абсолютно необходимо и правилно.При Сегашното състояние, обжалването спираше проекта и се чака решение на съда за размера на обезщетението. Сега(след приемането) ще се работи спокойно и ще се чака решението на съда за размера на обезщетението, Губят се и евро-пари, със години може да се отложи реализацията на проекта. Недовършени обекти стоят и чакат михаля. отговор Сигнализирай за неуместен коментар