„Нашите изчисления показват, че трамваят по новото трасе от бул. „Пейо Яворов” до гара „Пионер” е полезен за града“, коментира пред журналисти главният архитект на Столична община Петър Диков, цитиран от БНР.
В четвъртък СОС одобри доклада за ново трамвайно трасе до Студентски град, което ще преминава през Борисовата градина.
Според Диков гражданите, които протестират срещу трамвайната линия, не представляват цялото общество.
Недоволните от проекта могат да обжалват в българския съд, коментира още той.
"Обжалването спира влизането в сила на подробния план, а без влязъл в сила подробен план, изобщо не може да става дума за каквото и да е строителство. Ако решението на съда е в полза на гражданите, тогава проектът няма да се реализира, тъй като това е процедурата, която се изисква и се следва по закон", обясни Диков.
Част от общинските съветници коментираха темата с дърветата в парка, които трябва да бъдат изсечени, за да бъде направена просеката за трамвайната линия. Това ще е поредна стъпка за "разсичането и унищожаването на парка", допълниха противниците на проекта и изтъкнаха, че "паркът е парк, когато неговата цялост не е нарушена".
Диков подчерта, че изсичането на дървета е сведено до възможния минимум. По време на заседанието общинският съветник от ГЕРБ Лорита Радева, която е и председател на Комисията по околна среда към СОС, увери, че броят на засегнатите дървета е намален десетократно след оценка на първоначално внесения проект и те вече са 47.
преди 10 години Аз пък въобще не разбирам защо се вдига такава олелия за този трамвай?В Лозенец нали преминава през гората? Толкова е приятно човек да слезе на Вишнева и директно да "хване" парка!Това, което трябва да се изисква и да се протестира е да бъдат махнати старите релси по Яворов и Драган Цанкова тогава и да се засадят дървета. А не - връщаме ги на Борисовата градина, но няма кой да махне релсите, защото не ни се плаща!Специално на мен обаче ми се вижда, че е полезен един такъв трамвай - дори трябва да бъде удължен след сегашното колело в Дървеница и след това директно да влезе в Студентски град - тогава ще стане една от най-натоварените линии в София! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Не виждам много смисъл от този трамвай. Една част е през парка, друга е дублирана от метрото, трета води до 3 блока в студенски град, а сега оттам минава автобус....Доста странно. Диков оттавна се мъчи да използва по някакъв начин бившата ж.п. линия в парка, но точно с този проект не се получава много. В момента, около гара Пионер в момента е безумна ***. Там, в парка, има някакви складове и порутени постройки, в които даже живеят хора(най-вероятно незаконно). Та, нещо трябва да се направи там и най-удочно ми се вижда съборетините да се изринат и да си остане парк, но май някои искат да прокарат трамвай и после да строят около спирките "жилища с изглеад към парка, и на 5 минути от центъра". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ей така се правят много милионните далавери сега в демокрацията....крадат пари от нас с зелени и бембени зони данъци и кво ли още не после викат този проект е в интерес на обществото и събраните от нас пари посредством ясни фирми изпълнителки се заграбват тук спирка там елеватор тук още една спирка подземна там още една който са безмислени но надуват проекта главоломно и после как били милиардери ми ей така много лесно стига да си имам дедо партизанин и ще живееш като фараон отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Незнам дали трамвая е полезен, знам че ти, Диков си вреден!!! Както и предшественика ти Стоян Янев, както и неговия Александър Янчулев. Как се въдите все такива в тоя УАСГ или там както се нарича сега отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Копирам се от предишната тема:Този проект е абсолютно безумие. Само да споменем, че трамваят няма да отива до "Ст.град", а само до 7-8-9 блок, които са на поне 2 км надолу. По "Габровски" и в момента едвам минава трафикът, а левият завой към "Г.М.Димитров" с това трамвайно трасе ще доведе до пълен колапс. Диков се бори за това трасе от поне 5г., явно има съвсем други интереси, наместо прокламираните. Самият "Г.М.Димитров" и в момента е тежко претоварен в участъка и само трамвай му липсва, да не говорим, че десният завой към "Кл. Охридски" ще затапи и там движението. Изобщо - рядко *** идея. отговор Сигнализирай за неуместен коментар