От днес в експлоатация е обходният път на Враца. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. и бе открит от председателя на Народното събрание Михаил Миков, министъра на регионалното развитие Десислава Терзиева и председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Стефан Чайков.
В участъка с обща дължина 6,817 км са инвестирани над 14,6 млн. лв. Обходният път е двулентов с габарит 10,5 м. Изграден е също така един пътен възел с подлез, две четириклонни и едно кръгово кръстовище, железопътен прелез, 17 водостоци и др, съобщават от АПИ.
„Отсечката е изключително важна за областния град, тъй като се повишава пътната безопасност в една от най-натоварените точки по път Е-79 (европейски път, свързващ градовете Кошице в Югоизточната част на Словакия и Солун на гръцкия бряг на Егейско море, б. ред.) в Северозападна България, а транзитният трафик се изнася извън града, каза председателят на УС на АПИ инж. Стефан Чайков. По думите му с пускането на втория мост над Дунав при Видин средно на денонощие трафикът по пътния участък е нараснал с близо 40%.
„Знаем колко е чакан този път, за мен е голямо удоволствие, че виждам резултата. Успяхме да върнем държавата в Северозападна България. Има места тук, където години наред не е инвестиран нито лев. По публичната инвестиционна програма на правителството за тази година има заложени над 34 млн. лева за инфраструктурни обекти в Северозападна България. За област Враца те са над 17 млн. лева, от които 9 млн. лева - за пътища", заяви министър Терзиева.
Чайков посочи още, че пътната агенция работи усилено за модернизирането на направлението Видин - Ботевград. Преди дни стартира и обществената поръчка за допълнително проектиране и строителство на близо 33 км от пътя Мездра - Ботевград. Прогнозната инвестиция е над 205 млн. лв. без ДДС. Предстои да бъде открита и процедура за идеен проект за скоростен път с четири ленти от Монтана до Видин, допълни Чайков.
Главният път Е 79 в частта си до София става първостепенен приоритет на държавата, заяви от своя страна и председателят на парламента Михаил Миков. „Пътят е част от европейски коридор № 4, затова държавата ще концентрира ресурси тук, за да може наистина България да се възползва от геополитическото си място - връзките с Турция и с Гърция. Когато на ден през „Дунав мост 2" в България влизат около 30 000 - 40 000 автомобила, държавата трябва да се концентрира спешно в Е 79. В следващите дни трябва да започне и строителството на обхода Димово - Ружинци", допълни още Миков, цитиран от БТА.
Изпълнител на обходния път на Враца бе Обединение „Обход Враца”, в което участват „Трейс Груп Холд” АД, гр. София и „Пи Ес Ай“ АД, гр. Стара Загора.
Откритият днес обект е част от общоевропейския транспортен коридор №ІV. Паневропейският транспортен коридор № 8 е един от десетте паневропейски транспортни коридори и свързва Адриатическо море с Черно море през Албания, Македония и България. Като участък от път Е-79 по него се осъществяват транспортни връзки между три европейски държави – Румъния, България и Гърция.
преди 10 години "Когато на ден през Дунав мост 2" в България влизат около 30 000 - 40 000 автомобила, "тоа Миков в ред ли е?500 000 са през ДМ2 за година, което е с 30-40% над прогнозните отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години 40 000 автомобила е средната цифра за един месец. Така е написано някъде и размножено навсякъде.Обходи всякакви. Но път от Монтана до Видин няма и в близките години няма да има. Сал едни дупки, трапища, хендеци...... Друс-друс, друс-друс... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Миков е пресолил информацията за трафика през Дунав мост 2. Трафик от 40 000 автомобила дневно няма по нито един път в страната. Но нормално, той е Видин и лобира за пътя, това го разбирам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Бойчо Попов, за Видин-Монтана Чайков да не е казал, че ще пускат търг за строителство? В момента се изработва технически проект. отговор Сигнализирай за неуместен коментар