През цялата 2013 и през първата половина на тази година сегментът на ритейл парковете показва положителни тенденции. Нагласите на наемателите се подобряват, но се очаква да се види как този премерен оптимизъм ще бъде прекроен в конкретни инвестиционни намерения.
Това коментира Мартин Драгоев, инвестиционен мениджър във водещата инвестиционна компания Галакси Пропърти Груп, на конференцията RERetail 2014 - рЕволюцията на търговските марки в София.
Наблюденията на компанията показват, че все още подобни формати се приемат като екзотика в българските реалности, където досега основно се налагани шопинг молове, но това се променя.
Ритейл парковете ще бъдат все по-атрактивна инвестиция, защото себестойността на търговската площ е по-ниска, което ги прани и по-ефективен формат за настаняването на големи площи. Премереният риск позволява гъвкавост в наемните нива и проектът се управлява лесно. Това позволява и цените на стоките да бъдат близки до покупателната способност на по-голяма част от потребителите, смята Драгоев.
За потенциала на този формат говори и пазарната ситуация в съседна Румъния. Там 48% от търговските площи са именно в ритейл паркове.
Участниците в конференцията се обединиха около тезата, че марките, които се насочват към подобни проекти като големите вериги, дискаунтърите и други, покриват много по-широк кръг потребители. Въпреки това, нагласите на инвеститорите в момента са предпазливо оптимистични.