IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Най-късно до март 2015 г. ще приключи строителството на магистрала ''Марица''

Стойността на покриването на всички най-неотлoжни щети, причинени от наводненията, възлиза на 15 млн. лв., според председателя на пътната агенция

14:41 | 30.06.14 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Инспекция на строителството на магистрала &quot;Марица&quot; извършиха министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева, министърът на транспорта Данаил Папазов и председателят на управителния съвет на &quot;АПИ&quot; Стефан Чайков (<em>вдясно). Снимка: БТА</em></p>

Инспекция на строителството на магистрала "Марица" извършиха министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева, министърът на транспорта Данаил Папазов и председателят на управителния съвет на "АПИ" Стефан Чайков (вдясно). Снимка: БТА

Март 2015 година е най-късният срок, в който в експлоатация ще бъде пусната магистрала ''Марица'', стана явно по време на инспекцията на строителните дейности, предприета от министрите на транспорта и на регионалното развитие Данаил Папазов и Десислава Терзиева.

До края на ноември трябва да приключи строителството на Лот 1, по който строителните дейности закъсняха заради археологически проучвания. В момента разкопките се извършват в срок и трябва да приключат в края на август.

Терзиева отбеляза, че изграждането на автомагистрала "Марица" е било забавено с десет месеца заради археологически разкопки преди тя да встъпи в длъжността министър. По думите ѝ първата задача на властите е била да постигнат договореност с археолозите, които през август щели да приключат разкопките си.

В случай, че се наложат допълнителни строителни дейности по Лот 1, пускането в експлоатация на автомагистралата ще бъде забавено до март 2015 г., а лот 1 ще бъде пуснат частично за ползване през ноември 2014 г. 

От Лот 1, който е от Оризиво до Димитровград (31,4 км), са изпълнени 42% от строителната дейност, а от Лот 2 (Димитровград – Харманли, 34,22 км.) са изпълнени 72% от дейността, установи Терзиева по време на проверката. Вече е налице и асфалтополагане по Лот 2, поясни министърът.

Няма никаква опасност заради забавянето да бъдат спрени средства по ОП ''Транспорт'', увериха и двамата министри. „Към настоящия момент няма проблеми, които да предполагат спирането на средства“, заяви Папазов. По думите му няма и опасност от оскъпяване на проекта.

Строителството се съфинансира от кохезионния фонд на ЕС и оперативна програма „Транспорт“. Лот 1 е на стойност 159,7 млн. лв., а изграждането на втория лот струва 146,5 млн. лв. Изпълнител на първия лот е „Кооператива Муратори & Чементисти – Равена“, а на втория лот - сдружение „Марица Хайуей“.

Все още няма точна оценка за щетите от наводненията в Североизточна и Централна България, като се очаква такава до десет дни, поясни Терзиева.

Ремонтите по Прохода на републиката, който пострада значително заради наводненията, ще струват 1,5 млн. лв. и ще бъдат завършени до края на юли, поясни от своя страна председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Стефан Чайков.

Стойността на покриването на всички най-неотлoжни щети, причинени от наводненията, възлиза на 15 млн. лв., допълни  Чайков.

По думите му правителството обмисля вариант да търси помощ от европейския фонд ''Солидарност'' за възстановяване на тези щети. За тази цел обаче ще трябва да се разработи разширена програма, тъй като минималната сума, която може да бъде отпусната от фонда, е 232 млн. евро. Дотогава ще бъдат търсени средства за неотложните възстановителни дейности по инфраструктурата от бюджетни средства и от ОП ''Регионално развитие'' и ''Околна среда“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:20 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още