Жителите на столичните квартали "Илиянци", "Требич", "Бенковски", "Враждебна", "Орландовци" и "Малашевци" са готови на гражданско неподчинение заради отчужденията на имоти за изграждането на Северната скоростна тангента, предаде БТА.
Това се посочва в декларация на гражданите до Столичния общински съвет, представена на днешното му заседание от Ангел Джамбазки от ВМРО.
Хората искат по-справедливо обезщетение за терените, които ще бъдат отчуждени. Обявената цена е под 1 лев за кв. м.
Гражданите настояват да се изясни как е проведена обществената поръчка за избор на оценител, кой е оценителят и какви са неговите професионални качества. Жителите на кварталите искат да знаят има ли сключени договори с фирми за строеж и за инвестиционен контрол, както и съгласувани ли са цените с Министерството на финансите и Министерството на регионалното развитие.
Хората настояват да се разкрие и кои са длъжностните лица, извършили тези проверки, и съгласни ли са с тези цени, които те намират за неудовлетворителни, скандални и обидни.
Гражданите заявяват, че няма да дадат разрешение за строеж, докато не бъдат изпълнени исканията им и земите им не бъдат оценени справедливо. Хората са готови да търсят правата си в съда.
Вчера хората се събраха на протест пред сградата на Агенция “Пътна инфраструктура”. Те успяха да се срещнат с ръководството на агенцията, което им обясни, че оценката е направена от независим оценител и е съобразена с разпоредбите на Закона за държавната собственост, отнасящи се до принудителното отчуждаване на имоти за държавни нужди.
Проектът за Северната скоростна тангента беше включен за финансиране в програма “Регионално развитие”, за да се избегне загубата на средства. До края на този месец трябва да бъде подписан договора със строителя, а реалното изграждане на трасето ще започне през пролетта.
По-късно главният архитект на София Петър Диков коментира, че е "рисковано да заставаме зад претенциите на собствениците, защото парите за обезщетение на тези хора се събират от данъкоплатците".
Общинските съветници гласуваха разрешение за изработване на подробен устройствен план на Северната скоростна тангента с дължина около 17 км от разклона на магистралата Калотина - София с околовръстния път до пътния възел при бул. "Ботевградско шосе".
* Актуализирано към 14.30 с коментара на главния архитект на София Петър Диков
преди 10 години Споровете за обезщетенията се решават в съда, не с циркове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години 200 лева на декар земеделска земя 200/1000.... 0.2 лева на метър :)Не съм убеден дали не са на далавера, щото ако например ти отчуждят 200 метра по уевче, ама ти остане още декар БАШ ДО ШОСЕТО, ше го шитнеш веднагически за 50-80 еврака на квадрат, дето ако няма шосе, може да ги сънуват само отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Северната скоростна тангента е една измислица от правителството на ГЕРБ. Много пари се изпраха за проучване и проектиране от наши хора. Проверете кои са проектантите и ще се убедите. Освен това трасето преминава през една от най-натоварените инфраструктурни мрежи на София - жп. линии, река "Искър", последователно пресичане на общинските шосета за Враждебна, Чепинци, Мрамор, Волуек и Костинброд и други, пресичане на главните колектори на канализацията на София, пресичане на няколко високоволтови провода от 100kv и 200kv. и много главни водопроводи за близките села. София си има северен околовръстен път и който още от 1999г. си има проект за удвояване на трасето от бившият "Пътпроект". Излиза, че новото трасе наречено от някой престъпник на АПИ "Северна скоростна тангента" е абсолютно излишно. По-добре да се направи уширение на северната дъга до габарит 29м или 31.50м като магистрала, която ще е по евтина от измислената "Северна скоростна тангента" която ще зсегне и много интереси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ако наистина е уев на метър е твърде малко. отговор Сигнализирай за неуместен коментар