- Г-н Кавръков, освен енергийната ефективност, реновациите, реконструкциите и обществените поръчки, явно се очертават добри перспективи и пред „нишовите“ проекти, ако мога така да ги нарека, качествени проекти, които да задоволяват търсенето на клиентите в различните пазарни сегменти – и високия, и средния, и ниския ...
Инвеститорите в проекта, които представлявам, правилно видяха пазарната ниша за клиентите от най-високия сегмент. Подходът ще бъде индивидуален и бутиков, с лично отношение към клиентите. Тази пазарна ниша е тясна, но беше правилно таргетирана на фона на всички кризисни цикли, които минахме, на фона на отрезвяването в строителството. Реално, като погледнем няколко години назад, точно такива проекти почти няма.
За средния и ниския сегмент не искам да говоря, тъй като нашата експертиза е по-скоро в промишлените и бизнес сгради, в логистичните проекти. Затова и този проект го приемаме много присърце, като една по-различна значка в нашето богато портфолио.
- Как се развива бутиково строителство в условията на хаотичното градоустройствено планиране, да не кажа, че такова почти няма?
Сравнения на този проект с квартал като Лозенец и дори с Драгалевци и Бояна е трудно да се прави поради простата причина, че Бистрица е таргет за семейния тип жилища. Не търсим юпита, които работят в Лондонското Сити и си купуват къща, за да идват веднъж на 3 месеца за някакви събития, не търсим парвенюшкия подход към жилището, не търсим авантюристи, а улегналите хора, семейни, с деца, хора, на които вероятно това няма да е първата къща.
- Свидетели сме на невероятно много грешни инвестиционни решения. Това отрезвяване в строителството със сигурност доведе до избистрянето и налагането на по-различни стратегии. Да очертаем основните грешки, които се допуснаха, и как да бъдат избегнати в общия случай при подготовката на нови проекти ...
Бих казал, че имаме не само отрезвяване, но и оздравяване. Трябва да спрем да говорим за криза в класическия смисъл на думата, това е реалността. Не бива да я сравняваме с онзи небивал бум и да твърдим, че щом нивата са толкова ниски, значи сме в криза. Напротив, това вече е реалността, тя е такава, това са нормалните пазарни измерения. Ако щете, нормализацията на маржовете на печалбите в строителството накараха оцелелите фирми на пазара, истинските професионалисти, да станат по-конкурентоспособни, да строят по-качествени сгради с цялостна инфраструктура и най-вече да избистрят много правилно концепциите си.
Може да се очертаят три крайъгълни камъка – правилен избор на архитект, който да даде правилна експертиза в градоустройството, опитът в строителството и менажирането, както и локацията. Обикновено тя се слага на първо място в проектите, но само едната гола локация без първите два фактора само тя няма да успее да наложи проекта като успешен. Ако тези три крайгълни камъка ги приложим към частния случай – резиденция „Калина", аз смятам, че този проект ще бъде успешен.
преди 11 години От статията лъха много свеж хумор, особено за частта с вътрешния ред. Надявам се да има продължение и инвеститорите да ни го обяснят за да се посмеем пак.Иначе Витоша става тясна за човешката мегаломания и се надявам да разчистят Кремиковци и там да се вихрят уникалните инвеститори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Нещо противоречие привиждам: - младите и богати майки търсят Молове, ако майките са прекалено улегнали, то децата им ще търсят Молове...Изобщо това става за "самотни пенсионери" само! Но трябва явно, освен да са богати, то и да са импотентни, защото младите им любовници също ще търсят Молове... отговор Сигнализирай за неуместен коментар