Най-горещите продукти в автомобилната индустрия, най-електрическите електромобили, сега излизат от производствените линии на южнокорейската група Hyundai Motor Co., пише Bloomberg.
По-рано тази година компанията представи два нови автомобила, захранвани с батерии – Hyundai Ioniq 5 и неговия брат Kia EV6 – които незабавно преобърнаха класациите по продажби, изпреварвайки Nissan Leaf, Chevrolet Bolt и всички други електрически превозни средства, или пазарът, където обаче Tesla е изключена.
Дори в САЩ за първите пет месеца Hyundai продаде 21 467 броя от тези две електрически коли, надминавайки дори Ford Mustang Mach-E, чието търсене достига 15 718 броя.
„От гледна точка на електромобилите, те наистина просто доминират“, изтъква анализаторът на Edmunds Джоузеф Юн. „Честно казано, не знам дали дилърите около мен имат техни коли на склад“, добавя той.
Tesla все още продава много повече електромобили, но на компанията ѝ трябваше десетилетие, за да достави толкова електрически превозни средства, колкото Hyundai успя само за няколко месеца. Дори Мъск е впечатлен.
Разбира се, Hyundai не е стартъп. Според Стив Косовски, мениджър в Kia America, групата е започнала да проектира своите настоящи предложения преди около шест години. По това време Chevrolet Bolt току-що се беше появил на пазара, като Kia започва да работи по кола с подобен размер и пробег.
В крайна сметка Косовски и неговата компания предложиха нещо много по-голямо, по-спортно и елегантно – за по-малко пари.
„Тогава смятахме, че с платформата, която имаме, и с пазарната среда, можехме да съставим едно наистина смело, пробивно предложение“, споделя той.
Моментът се оказва благоприятен. Внедряването на електромобили в САЩ се засилва благодарение на увеличените ангажименти за борба с климатичните промени, както и заради поскъпването на конвенционалните горива. И въпреки че предстои още доста работа при батерийните коли, този бизнес се развива бързо.
Проблем е липсата на разнообразна гама. От около 30 модела, които се предлагат на пазара в САЩ, само шепа от тях могат да бъдат купени за по-малко от 45 000 долара.
ev
Ioniq 5 и EV6 предлагат товарното пространство на малък SUV. И двата автомобила използват една и съща модулна платформа, едни и същи двигатели и батерии и имат сходни спецификации относно скоростта. Зареждат се с едни от най-бързите темпове в индустрията, добавяйки почти 26 км пробег за минута при идеални условия. Също така предлагат няколко функции, които са нови в пространството: педали за регулиране на регенеративното спиране и възможност за двупосочно зареждане (да, можете да използвате електрически инструменти или да зареждате друг електромобил с една от тези машини).
Започвайки от около 40 000 долара, тези модели привличат купувачи с по-малък бюджет, изтъква Юн от Edmunds. И все пак те предлагат достатъчно лукс вътре, за да привлекат клиенти, които обикновено залагат на премиум модели.
„Тези две коли се появиха на правилната цена и с правилния размер за много купувачи“, подчертава Юн.
Емад Зия и съпругата тъкмо планират да разгледат какво се предлага на електромобилния пазар, когато новите автомобили на Hyundai се появиха тази зима. Двамата са любители на спортните коли - за предпочитане с ръчна предавка - но искат нещо по-голямо от Volkswagen Golf R или Mazda Miata, каквито са паркирани в техния гараж. Те се спират на Ioniq 5 чисто въз основа на снимки и спецификации за скоростта, след което поръчват EV6, когато не успяват да намерят подходящ Hyundai, който да име ценово изгоден.
Досега, според Kia, приблизително трима от четирима купувачи на EV6 са шофирали кола от друга марка, а само един на всеки 10 преди това е притежавал превозно средство, което се захранва с батерия. Натрупаните поръчки за EV6 вече запълват графика на доставките за следващите шест месеца, като средната цена на трансакцията е с няколко хиляди долара над продажната цена, според Bloomberg Intelligence, което предполага, че повечето купувачи са готови да платят и премия.
„Нашите дилъри съобщават, че тези автомобили се продават в рамките на часове“, споделя Ерик Уотсън, вицепрезидент по продажбите в Kia America Inc.
Според Косовски новите продукти на Hyundai се възползват отчасти от „умората на Tesla“, тъй като първите седани и SUV модели набират популярност дори извън крайбрежните щати.
Hyundai планира да пуска на пазара по един нов електрически автомобил всяка година до края на десетилетието и влага 16,5 млрд. долара за увеличаване на производството на електромобили в Южна Корея. До 2030 г. автомобилният производител иска да увеличи пазарния си дял в този сегмент до 12%.
преди 2 години Пълни глупости пишат в тази статия! Хюндай са, и все още са си в ниският сегмент и с не много добро качество! В САЩ, който няма достатъчно пари си пазарува техни коли, както отбелязват и в началото на статията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Тесла създаде пазарът , тези се настаняват на разработена ниша с по-ниски цени ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар