Дизайнерският гений на Red Bull във Формула 1 - Ейдриън Нюи, се съгласи да хвърли повече светлина върху съвместния проект на бившите световни шампиони и Aston Martin – AM-RB 001. Хиперавтомобилът се очаква с огромен интерес не само защото ще предложи технологии от Формула 1 на богатите купувачи, но и защото ще използва дизайнерски решения, част от които са забранени в спорта.
Пред The Wall Street Journal Нюи разкри любопитни данни около AM-RB 001. Според информацията новият сериен автомобил ще излезе на пазара с базова цена от 3 млн. долара, а производствената серия ще се състои от едва 175 автомобила. Огромната част от тези автомобили ще бъдат продадени предварително, като 150 от тях ще могат да бъдат използвани по обществената пътна мрежа, а останалите 25 ще са в състезателна спецификация и ще могат да се карат само на писта.
Пистовите AM-RB 001 ще се отличават с изключително ефективна аеродинамика – притискаща сила от над 1 800 килограма, странично натоварване от 4G в завоите, активно окачване и дори използване на т.нар „граунд ефект”, т.е „затварянето” на въздушните потоци между пода на колата и пистата,. Това увеличава налягането на потока под колата и създава допълнителна притискаща сила. Технологията е позволила на инженерите да пропуснат използването на традиционното за този клас автомобили гигантско задно крило.
Т.нар. граунд ефект е забранен от доста време във Формула 1, тъй като благодарение на него болидите от началото на 80-те години са били твърде бързи и опасни в завоите.
Нюи допълни, че AM-RB 001 ще ускорява от 0 до 320 км/ч за около 10 секунди, но доста по-впечатляващо ще е представянето му в режими на спиране – от 320 км/ч до покой колата ще спира за 5 секунди.
С подобни възможности са съвременните автомобили от Формула 1, което означава, че и тук ще има пряк трансфер на технологии.
Все още обаче остава отворен въпросът как точно бъдещите собственици на AM-RB 001 ще се научат да работят със спирачките така, както го правят пилотите от Формула 1. Припомняме, че карбоновите спирачки, характерни за състезателните машини, са доста трудни за усвояване, особено когато става въпрос за загряването им и поддържането на работната им температура.
Още новини за автомобили четете на Automedia.bg