Основната и най-важна премиера на щанда на Renault във Франкфурт бе за новото поколение на хечбека Megane. Моделът представи лично Карлос Госн, директор на френската компания, който го анонсира като "технологичен лидер".
Четвъртото поколение на Megane е изградено на нова платформа - модулната CMF, използвана за по-големите и по-скъпи Kadjar и Talisman. А това е позволило интегрирането на системи и технологии, използвани в по-високия сегмент.
Дизайнът също е повлиян до голяма степен от представените по-рано тази година Espace, Kadjar и Talisman. Така например новият Renault Megane демонстрира специфичен светлинен подпис отпред във формата на „С“, който прелива в предната броня. Същото решение е използвано и за задната част, като тук елементът е видим и през деня. Силуетът е далеч по-динамичен в сравнение с предходния модел, а светлините отпред и отзад са LED.
Отново в унисон с най-новите автомобили на Renault интериорът е обзаведен с напълно дигитално арматурно табло, представляващо 7-инчов TFT дисплей. Централната конзола е почти напълно заменена от вертикален тъч екран, от който се командват повечето функции на автомобила. Той може да бъде 7- или 8,7-инчов, като освен това е наличен и цветен head-up дисплей.
Съществена промяна има и в габаритите на популярния модел, благодарение на което салонът е станал по-просторен. Общата дължина е нараснала с 64 мм (до 4359 мм) спрямо третото поколение Mеgane, междуосието вече достига 2669 мм (+28 мм), а височината е редуцирана с 25 мм. За по-динамичната осанка роля играят и разширените следи - с 47 мм отпред и с 39 мм отзад. Багажникът пък предлага обем от 434 литра, като са налични допълнителни 25 литра под формата на ниши за съхранение в интериора.
Новост е също така и технологията Multi-Sense, която позволява персонализиране на управлението на колата - реакцията на педала на газта и двигателя, бързината за смяна на предавките на EDC трансмисията, контрола на масажната функция на седалките и амбиентното осветление.
Гамата от двигатели е представена от четири дизелови и три бензинови мотора с принудително пълнене. Дизелите генерират 90, 110, 130 и 165 к.с., а при бензиновите мощността е 100, 130 и 205 к.с. Изборът от трансмисии е между ръчна с 6 степени и автоматични EDC с два съединителя и 6 или 7 степени.
Подробна информация за динамичните характеристики липсва, но пък бе подчертано, че най-икономичната версия - dCi 110 ECO2 - изразходва средно по само 3,3 л/100 км.
Черешката на тортата обаче е най-бързата версия, създаден в духа на автомобилите на Renault Sport. Тя носи името Megane GT, като може да бъде снабдена с дизелов или бензинов мотор. Дизелът генерира 165 к.с., а при бензина мощността е 205 к.с. Върховата модификация се отличава с акцентиращи върху спорта интериор и екстериор, както и със системата с четири завиващи колела 4Control. Налични са също така системите Launch Control (бързо потегляне) и Multi Change Down (бързо, понижаващо превключване на предавките).
В началото на 2017 година ще се появи още една интересна модификация, също анонсирана от Карлос Госн. Тя ще представлява Hybrid Assist Diesel, или казано иначе дизел-електрически хибрид. Информацията към момента е ограничена, но все пак бе съобщено, че средният разход на гориво ще бъде под 3,0 л/100 км.
Продажбите на новото поколение Megane в Европа ще стартират в началото на 2016 година. Ценовата листа трябва да бъде изнесена по-късно тази година.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Renault представи новото поколение Megane
Моделът е наличен в спортна версия GT, предстои да видим дизел-електрически хибрид
15:47 | 17.09.15 г.![<p>
Снимка: Automedia.bg</p>](/media/files/resized/article/640x360/c67/efbf519738e1fe18f7fc90703abc0c67-0000202551-article3.jpg)
Снимка: Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
![](/media/img/icons/article-time-icon.png)
напиши коментар
-
Инфлацията в Турция се забавя повече от очакваното
-
Инвеститорите в САЩ наляха 27,1 млрд. долара в AI стартъпи от април до юни
-
Tesla отново запази короната при глобалните продажби на електромобили
-
Пеевски: Доган ни препоръча да не подкрепим ГЕРБ, аз ще изпълня волята на хората
-
Финландия: Китай може да сложи край на войната в Украйна с едно телефонно обаждане
-
Жилищата в САЩ са най-недостъпни от 17 години насам
-
Рискът от нов пожар в еврозоната се увеличава
-
Гърция стана първата страна в ЕС, която въведе 6-дневна работна седмица
-
Финансист: При влизане в еврозоната цените ще се закръглят нагоре
-
Германските фирми късат със следвоенното табу за доставки за отбранителния сектор
-
Биткойн инвеститорите посрещат със затаен дъх „бичия юли“
-
Revolut отчита рекордна печалба на световно ниво и ръст на клиентите в България
Специални проекти виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Петролът поскъпва заради намаляването на запасите в САЩ и напрежението в Близкия изток*
-
S&P 500 за първи път прекрачи прага от 5500 пункта
-
Експерт: Растящият дълг по кредитните карти не говори за добро финансово състояние на американците
-
Великобритания се превръща в сигурно убежище за инвеститорите, изплашени от хаоса във Франция
-
Рискът от нов пожар в еврозоната се увеличава
4 -
Европейските борси не успяха да задържат ръста от началото на седмицата