Lexus официално представи новото поколение на кросовъра си RX, който е най-популярният модел в цялата история на марката. От 1997 г., когато се появи първата генерация, досега от него са продадени над 2,1 млн. бройки.
Дизайнът на автомобила е в стила, използван при създаването на последните модели на марката – като Lexus NX. Кросовърът е получил радиаторна решетка във формата на вретено, напълно светодиодни фарове, а също така и нови 20-цолови джанти, предлагани като опция. Стандартните колела са 19-цолови.
В интериора на RX се е появил 12,3-инчов дисплей на мултимедийната система, предни и задни седалки с отопление, панорамен покрив, а също така и предлагани срещу допълнително заплащане два дисплея за пътниците на задните седалки.
Дължината на кросовъра е 4889 мм, широчината – 1894 мм, а височината – 1689 мм. Разстоянието между двете оси при всъдехода е 2788 мм. Така моделът е със 119 мм по-дълъг, с 9 мм по-широк и с 1 мм по-нисък от своя предшественик. Междуосието на новата генерация е с 48 мм по-дълго.
От Lexus отбелязват, че шасито и каросерията на RX са усилени, а шумоизолацията подобрена. Окачването не е претърпяло промени – McPherson отпред и двойно независимо отзад. За първи път при модела са се появили адаптивни амортисьори, които се настройват към начина на шофиране.
Първоначално кросовърът ще се предлага в две версии – RX 350 и RX 450h. В първия случай ще се използва 3,5-литров V6 двигател, чиято мощност е 300 к.с. Той се съчетава с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Втората модификация разчита на хибриден агрегат с 300 к.с., в чийто състав също влиза 3,5-литров V6, работещ по цикъла на Аткинсън.
Сред системите за безопасност на кросовъра влизат функция за предотвратяване на челен сблъсък, система за следене на лентата на движение, функция за следене на мъртвите зони, както и адаптивни дълги светлини.
Моделът ще бъде наличен и във версия F SPORT, а продажбите му трябва да бъдат факт преди края на тази година.
Още снимки вижте в Automedia.bg