Водена от успеха на своя Capture френската компания Renault представи още един нов кросовър. Той е позициониран в разрастващия се С-сегмент и е основна част от стратегията за международен ръст на Renault. Моделът носи името Kadjar и има амбицията да комбинира характеристики на SUV, комби и седан.
Kadjar е създаден като универсален автомобил, подходящ както за тесните градски улици, така и за магистралите и труднопроходимите пътища.
Моделът предлага 4х2 или 4х4 задвижване. Версиите с предно предаване могат да бъдат оборудвани с електронна система за подобряване на сцеплението в трудни условия Extended Grip, докато моделите с 4х4 разполагат с три режима на задвижването - Auto, LOCK и 2WD. Просветът и при двете версии е повече от приличен - 190 мм.
"Kadjar демонстрира висока надеждност за придвижване по трудни терени, но същевременно стои уверено на пътя и предлага висок комфорт, съизмерим с този при големите седани", казаха от френската компания по време на представянето в Женева.
В основата на новия кросовър е модулната платформа CMF-C/D (Common Module Family) на Алианса, използвана и за последните поколения Nissan Qashqai и X-Trail. Сравнен с Qashqai, новият Kadjar има почти аналогични размери (4,45 м дължина, 1,84 м широчина и 1,60 м височина), но е с около 10 см. по-дълъг.
По-щедрите габарити правят френския автомобил едно от най-практичните предложения в сегмента. Багажникът, който може да бъде конфигуриран по няколко различни начина, предлага водещ обем от 472 литра, а в салона са налични още 30 литра обем за съхранение на малки вещи и предмети.
Що се отнася до дизайна на Kadjar, той е изпълнен в стила на най-новите модели на Renault, включително Capture. Но демонстрира по-изтънчени и същевременно мускулести форми. Впечатление правят предните и задните LED светлини, хромираните елементи, широките арки на калниците и динамичната странична линия.
Интериорът е създаден в унисон, като залага на изискан стил и висок комфорт. Материалите по таблото са меки на допир, като редица елементи са хромирани или облечени в кожа. Арматурното табло представлява 7-инчов дисплей, а централната конзола е приютила новата мултимедийна система с гласов контрол Renault R-Link 2.
Гамата от двигатели се състои от два дизелови и един бензинов мотори, които разполагат със старт/стоп система и покриват стандарта Евро6.
Дизеловите опции са добре познатите Energy dCi 110 и Energy dCi 130. Агрегатът с обем 1,5 литра генерира 110 к.с. и има среден разход на гориво от 3,8 литра на 100 км. Вредните емисии на СО2 са само 99 г/км. По-мощният 1,6-литров дизел разполага със 130 к.с. и може да бъде снабден с 4х2 или 4х4 задвижване. Бензиновият двигател е Energy TCe 130, като има обем от 1,2 литра и генерира 130 к.с.
Предлаганите трансмисии са 6-степенна ръчна или 6-степенна автоматична с два съединителя, като втората е достъпна единствено с двигателя Energy dCi 110.
Renault Kadjar е световен модел, създаден за да бъде продаван на всички големи за марката пазари, включително Китай.
В продажба новият кросовър ще влезе в началото на това лято едновременно в Европа и голяма част от страните от Африка и Средиземноморския басейн, а през 2016 г. ще стартират продажбите му и на най-големия автомобилен пазар в света - Китай.
Към момента липсва информация за цените на модела. От компанията обаче ни разкриха, че те ще бъдат малко по-ниски от тези на Qashqai.
Автомобилите за европейския пазар се произвеждат в Паленсия, Испания. А тези за Китай - в изгражданата в момента фабрика на смесеното дружество Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC).
Още снимки вижте в Automedia.bg