Audi разкри новото поколение на спортния модел R8, който ще представи пред публика в Женева през следващата седмица. Автомобилът е изцяло обновен както откъм дизайн, така и откъм технологии.
Що се касае до дизайна, той е по-скоро еволюционен. Новост представляват предната решетка с ламели тип пчелна пита, както и челните LED фарове, които могат да бъде оборудван с лазерни светлини, осветящи до 600 метра пред колата. Отворът за въздух в задните калници вече се състои от два отделни детайла, тръбите на изпускателната система имат трапецовидна форма, а стоповете са изцяло LED. При версията R8 Plus е наличен стационарен спойлер, направен от карбон.
Салонът също е променен, като се забелязват различни седалки, централна конзола и скоростен лост. Приборите на таблото вече са изцяло дигитални, което е елиминирало нуждата от редица физически бутони.
Новото поколение Audi R8 няма да предлага двигател V8. Моделът е наличен единствено с 5,2-литров V10 мотор, който може да бъде поръчан в две версии. Първата предлага 540 к.с. и 540 Нм, докато флагманският R8 Plus разчита на 610 к.с. и 560 Нм.
Благодарение на увеличената мощност базовият Audi R8 постига 100 км/час за 3,5 секунди, като развива максимални 320 км/час. Версията R8 Plus прави същото за 3,2 сек. и може да развива 330 км/час.
И двете модификации използват обновена 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя S tronic, която разполага с три режима, включително ръчен. Налична е и фирмената система quattro. Тя изпраща до 100% от въртящия момент към задните колела, но при нужда многодисковият съединител може да го преразпредели към предните гуми, отново до 100%. Машините разполагат и със заден диференциал с механична блокировка.
Новият модел е изграден на архитектурата Audi Space Frame, която съчетава леки и здрави материали като стомана, алуминий и карбон. Общото му тегло е редуцирано с около 50 кг., като сега е точно 1555 кг. Версията R8 Plus е дори по-лека - сухата й маса е 1454 кг. Освен това устойчивостта на усукване е оптимизирана с цели 40%.
Всичко това се е отразило положително и на потреблението на гориво, което е намалено със средно 10%. Средният разход на гориво при Audi R8 е 11,8 л/100 км, докато по-мощната модификация изисква средно по 12,4 л/100 км, сочи информацията от Audi.
Към момента не се съобщава нищо за очакваната електрическа версия на модела. Информацията за нея вероятно ще бъде изнесена по време на премиерата в Женева.
Второто поколение Audi R8 ще се появи на пазарите през това лято. Цените започват от 165 000 евро за стандартния модел и от 187 400 за версията R8 V10 Plus.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Audi представи новия R8
Машината се предлага само с V10 двигател, като стартира от 165 000 евро
14:23 | 26.02.15 г.Снимка: Audi
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Dow записа най-силната си сесия от над година
-
Кадър на деня за 16 юли
-
Богатството на милиардерите от сектора на луксозните стоки се топи заради охладения пазар
-
Фон дер Лайен ще настоява за изключване на колите, работещи със синтетични горива
-
Страните в ЕС са разделени по отношение на митата върху вноса на китайски електромобили
-
Adidas повишава прогнозата за печалбата на фона на силните продажби на маратонки
-
С ATACMS Украйна може да удари всяка точка на Крим и значението му за Москва се топи
-
Въпреки спрения износ цената на бензина в Русия достигна годишен пик
-
Енергийната система в Южна Русия се срина след спиране на ядрената централа в Ростов
-
Защо инвестициите в ново производство се изместват към Източна Европа?
-
Учени предлагат нова технология за електромобилни батерии за увеличаване на пробега
-
Акциите на Apple достигнаха нов рекорден връх
Специални проекти виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Общините не са готови да въведат новия модел на таксата за битови отпадъци
-
Инвестиционното банкиране даде тласък на печалбата на Morgan Stanley
-
SOFIX отчете лек спад на фона на липсата на търговия с акции на "Шелли груп"
-
S&P 500 се покачва след положителните данни за продажбите на дребно в САЩ*
1 -
Златото се доближава до рекорд, докато трейдърите очакват Фед да намали лихвите*
2 -
Печалбата на Bank of America се свива заради по-ниските постъпления от лихви