Audi разкри новото поколение на спортния модел R8, който ще представи пред публика в Женева през следващата седмица. Автомобилът е изцяло обновен както откъм дизайн, така и откъм технологии.
Що се касае до дизайна, той е по-скоро еволюционен. Новост представляват предната решетка с ламели тип пчелна пита, както и челните LED фарове, които могат да бъде оборудван с лазерни светлини, осветящи до 600 метра пред колата. Отворът за въздух в задните калници вече се състои от два отделни детайла, тръбите на изпускателната система имат трапецовидна форма, а стоповете са изцяло LED. При версията R8 Plus е наличен стационарен спойлер, направен от карбон.
Салонът също е променен, като се забелязват различни седалки, централна конзола и скоростен лост. Приборите на таблото вече са изцяло дигитални, което е елиминирало нуждата от редица физически бутони.
Новото поколение Audi R8 няма да предлага двигател V8. Моделът е наличен единствено с 5,2-литров V10 мотор, който може да бъде поръчан в две версии. Първата предлага 540 к.с. и 540 Нм, докато флагманският R8 Plus разчита на 610 к.с. и 560 Нм.
Благодарение на увеличената мощност базовият Audi R8 постига 100 км/час за 3,5 секунди, като развива максимални 320 км/час. Версията R8 Plus прави същото за 3,2 сек. и може да развива 330 км/час.
И двете модификации използват обновена 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя S tronic, която разполага с три режима, включително ръчен. Налична е и фирмената система quattro. Тя изпраща до 100% от въртящия момент към задните колела, но при нужда многодисковият съединител може да го преразпредели към предните гуми, отново до 100%. Машините разполагат и със заден диференциал с механична блокировка.
Новият модел е изграден на архитектурата Audi Space Frame, която съчетава леки и здрави материали като стомана, алуминий и карбон. Общото му тегло е редуцирано с около 50 кг., като сега е точно 1555 кг. Версията R8 Plus е дори по-лека - сухата й маса е 1454 кг. Освен това устойчивостта на усукване е оптимизирана с цели 40%.
Всичко това се е отразило положително и на потреблението на гориво, което е намалено със средно 10%. Средният разход на гориво при Audi R8 е 11,8 л/100 км, докато по-мощната модификация изисква средно по 12,4 л/100 км, сочи информацията от Audi.
Към момента не се съобщава нищо за очакваната електрическа версия на модела. Информацията за нея вероятно ще бъде изнесена по време на премиерата в Женева.
Второто поколение Audi R8 ще се появи на пазарите през това лято. Цените започват от 165 000 евро за стандартния модел и от 187 400 за версията R8 V10 Plus.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Audi представи новия R8
Машината се предлага само с V10 двигател, като стартира от 165 000 евро
14:23 | 26.02.15 г.Снимка: Audi
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Xiaomi се насочва към производство на чипове за своите смартфони
-
Българска платформа за зарядни станции привлече 26 млн. долара за глобалното си разширяване
-
Интересът на Qualcomm към придобиването на Intel се охлади
-
Договорът за сондажите в "Чирен" е прекратен, преди работата да започне
-
Меркел се обяви в подкрепа на разхлабването на дълговата спирачка на Германия
-
Neuralink започва проучване за контролирана с мозъка роботизирана ръка
-
OMV е първият клиент на "Газпром" в ЕС, който не си плати сметката за газа
-
Какво следва в списъка на Киев към Запада след ATACMS по руска територия*
-
Знае ли нещо Бъфет за сегашния пазар, което останалите инвеститори не знаят?
-
"Газпром" търси начин как да си получава парите за доставките на газ в Европа
-
Бъфет е против семейните династии, дари акции за още 1,1 млрд. долара на Berkshire
-
Нов икономически хъб в сърцето на област Стара Загора
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Бойко Атанасов: Приемането на България в еврозоната ще доведе до повече инвестиции
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Квартал във Варна е лидер у нас по най-високи средни цени на тристайните жилища
-
Първи сателитни снимки показват, че руската ракета "Орешник" май е пропуснала целта си*
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Служебното правителство одобри промените в данъчните закони
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
Коментари
Финанси виж още
-
Меркел се обяви в подкрепа на разхлабването на дълговата спирачка на Германия
1 -
Трудностите за еврото тепърва предстоят, и то в повече от един аспект
-
Азиатските пазари приключиха сесията, без да намерят единна посока
-
Собственикът на най-скъпия банан в света инвестира 30 млн. долара в криптопроекта на Тръмп
-
Биткойнът се отдалечава от 100 хил. долара в най-лошата си серия от избирането на Тръмп
5 -
Петролът поскъпва на фона на възможното прекратяване на огъня в Близкия изток*